بهترین رشد شاخص بورس در ۲۰ ماه اخیر رقم خورد

به گزارش جهان صنعت نیوز: از تاریخ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ که شاخص کل بورس رشد روزانه ۳.۹ درصدی را ثبت کرده بود، تا قبل از امروز هیچ‌گاه رشد روزانه بورس به ۳.۵ درصد نرسیده بود.

این اتفاق می‌تواند تحت تاثیر اقدامات و نیز تصمیمات اتخاذ شده از سوی سازمان بورس و نیز مسوولان دولتی در راستای بهبود وضعیت بازار باشد.

شتاب در صعود شاخص بورس نشان از آن دارد که به علت کاهش‌های اخیر، قیمت سهم‌ها بسیار ارزنده شده و فعالان حرفه‌ای بورس در حال خرید هستند.

بهترین رشد شاخص بورس در ۲۰ ماه اخیر رقم خورد

در هفته گذشته نیز تصمیمات اتخاذ شده  از سوی مسوولان در قالب یک بسته حمایتی ١٠ بندی در دستور کار قرار گرفت.

در این بسته، مصوباتی از جمله بیمه شدن اصل و سود سهام مردم در یک سال آینده تا واریز شدن منابع جهت حمایت از سهام ناشران بزرگ مدنظر قرار گرفت که این اتفاق توانست بار دیگر امید را به سهامداران و نیز صعود را به شاخص بورس بازگرداند.

همچنین یکی از بندهای اصلی بسته حمایتی بازار سرمایه، سبد سهام یا همان اوراق تبعی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان است که ۹۶ درصد سهامداران حقیقی را پوشش می‌دهد  و این طرح مورد تایید اکثر فعالان حاضردر این بازار قرار گرفت.
 

در ادامه اقدامات انجام شده از سوی مسوولان دولتی، طی چند روز گذشته «سید احسان خاندوزی»، وزیر امور اقتصادی و دارایی به صنایع این اطمینان را داد که دولت سیزدهم، وارد روند قیمت گذاری دستوری نمی شود و در این موضوع متعهد باقی می ماند. از این رو پس از سیمان، خودرو و تایر در بورس کالا عرضه شده و این روند ادامه دارد.

همچنین با همکاری کمیسیون اقتصادی مجلس در تلاش هستیم ابهام ها را از بازار سرمایه حذف کرده و در جهت اثرگذاری در سودآوری شرکت‌های بورسی قدم برداریم.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 301586
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا