ناکامی بزرگ کیش در جذب مسافران جام‌جهانی

به گزارش جهان صنعت نیوز:  مهدی کشاورز در نشستی خبری با بیان این خبر درباره آخرین وضعیت ایران برای پذیرش مسافران خارجی که برای جام‌جهانی به قطر خواهند آمد نیز توضیح داد: میزبان جام‌جهانی از هشت سال قبل مشخص می‌شود و کشورهای اطراف باید خود را آماده کنند. ایران در این راستا هفت‌ سال فرصت‌سوزی کرد و کار عملیاتی جدی انجام نداد چرا که باید از هشت سال قبل به فکر زیرساخت‌ها می‌بودیم. وی ادامه داد: از سال گذشته که رییس‌جمهور با کشور قطر صحبت کرد صراحتا اعلام کرد که باید از ظرفیت جام‌جهانی استفاده کنیم و در اردیبهشت‌ماه یک کارگروه در این راستا تشکیل شد. همچنین بین پنج وزارتخانه و چند دستگاه تقسیم کار صورت گرفت تا جزیره‌های کیش و قشم برای جذب گردشگر خارجی آماده شوند. حتی به ما ابلاغ شد همه پروازهای ایران به دوحه از کیش باشد، چرا که آب و هوای کیش و قطر یکسان است، فاصله هوایی بین کیش و قطر تنها ۳۵ دقیقه است و کیش ظرفیت گردشگری دارد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه آمادگی برخی زیرساخت‌ها برعهده منطقه آزاد کیش بود‌، اظهار کرد: در این راستا قرار شد طراحی را انجام دهیم اما اجرا با بخش خصوصی باشد. قرار شد ۲۲ فستیوال مرتبط با فوتبال انجام شود. همچنین در داخل قطر تغییراتی صورت گرفت و قوانین را برای ما راحت‌تر کرد، با این حال ما دیگر نمی‌توانیم منتظر گردشگر خارجی باشیم، زیرا از این گردشگران هیچ اطلاعاتی نداریم. مناطق آزاد هم نمی‌توانند به صورت مستقیم برای رزرو هتل یا امور دیگر با قطر مذاکره کنند.
کشاورز در ادامه با بیان اینکه آمار پروازها به کیش کاهش داشته است، اعلام کرد: با این حال ورود گردشگر به داخل جزیره افزایش یافته است. البته برای افزایش گردشگران راهکارهایی از جمله ایجاد پرواز استانبول به کیش در نظر گرفته شده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 301737
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا