آغاز فرایند اعمال اوراق اختیار فروش تبعی در بازار سرمایه

به گزارش جهان صنعت نیوز:  از شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، «هادی علیپور» در خصوص فرایند اعمال اوراق اختیار فروش تبعی ۴۰ هزار میلیارد ریالی با هدف تامین مالی اظهار داشت: با توجه به سررسید اوراق اختیار فروش تبعی (با هدف تامین مالی) در آبان و آذر ماه ۱۴۰۱، فرآیند اعمال و تسویه این اوراق آغاز شده است.

وی در ادامه افزود: فرآیند اعمال این اوراق توسط کارگزاران فعال در بورس و فرابورس با جمع‌آوری درخواست اعمال از مشتریان خود آغاز و بعد از بررسی شرکت بورس تهران و یا شرکت فرابورس ایران درخواست اعمال برای شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ارسال شده و پس از بررسی درخواست اعمال توسط سمات و کنترل تعداد اوراق قابل اعمال، محاسبات انجام و تسویه انجام می‌شود.

علیپور درباره فرآیند تسویه اوراق اختیار فروش تبعی گفت: فرآیند تسویه به دو روش نقدی و فیزیکی صورت می‌گیرد. در تسویه فیزیکی، سهم پایه به قیمت اعمال از دارنده اوراق اختیار فروش تبعی توسط عرضه‌کننده خریداری می‌شود و در تسویه نقدی مابه‌التفاوت قیمت اعمال و قیمت مبنای دارایی پایه در سررسید به صورت نقدی در صورت توافق طرفین به دارنده اوراق اختیار فروش تبعی پرداخت می‌شود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 302369
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا