ماینینگ تنها یک درصد از برق ایران را مصرف می کند

جهان صنعت نیوزمیرسهیل نیکزاد – بیت کوین یکی از محبوب ترین ارزهای دیجیتال در دنیا به شمار می رود، برای سرمایه گذاری بر روی بیت کوین نیازی به احراز هویت ندارید اما این ارز مجازی نوسانات بسیاری دارد.

به طوری که سال گذشته قیمت آن از ۲۰ هزار دلار به ۴ هزار و ۵۰۰ دلار رسید. با اینهمه کاربران می توانند به جای خرید یک بیت کوین یک صدم یا یک هزارم آن را خریداری کنند.

بیت کوین به صد میلیون تکه، تقسیم می شود که هرتکه از آن را ساتوشی می نامند، ساتوشی ناکاموتو، طراح ژاپنی بیت کوین بوده است.

هراس ایرانی ها از سرمایه گذاری بر روی بیت کوین

در میان ایرانیان بسیاری از مردم از سرمایه گذاری بر روی بیت کوین هراس دارند و بسیاری تصور می کنند که بهتر است کوتاه مدت سرمایه گذاری کنند اما بهترین روش سرمایه گذاری بر روی بیت کوین، بلند مدت است.

چراکه اگر به صورت کوتاه مدت سرمایه گذاری کنید با وجود نوسانات فراوان ارزش بیت کوین ممکن است متضرر شوید اما در روش سرمایه گذاری بلند مدت، هرزمان که قیمت بیت کوین به بیشترین میزان خود رسید می توانید آن را فروخته و خارج شوید. از سویی دیگر بهتر است تنها قسمتی از پول خود را برای خرید بیت کوین هزینه کنید.

افزایش ارزش تا یک میلیون دلار

بسیاری از کارشناسان پیش بینی کرده اند که بیت کوین تا ۱۰ سال آینده به یک میلیون دلار خواهد رسید و این امر دور از تصور نیست، بیت کوین به طور حتم در آینده نزدیک رشد بسیاری خواهد داشت.

از سویی دیگر استخراج بیت کوین در ایران با شایعات و مخالفت هایی از سوی نهادهای دولتی مواجه شده است؛ بیت کوین از طریق ماینینگ استخراج می شود و سرورهای آن در سراسر دنیا پخش شده است، چراکه این ارز دیجیتال هیچ رییسی ندارد.

ظهور رقبا

به طور مثال فیس بوک که اکنون ارز مجازی جدیدی رونمایی کرده است سرورهایش در یک مکان مشخص متمرکز است و هزینه آنها با مدیر آن است، اما بیت کوین هیچ رییسی ندارد و به همین دلیل از طریق ماینینگ و روش شبکه استخراج می شود.

این روش کمتر از یک درصد از برق کشورمان را مصرف می کند و کل ماینینگ بیت کوین در سراسر دنیا تنها ۳ درصد از برق تمام دنیا را مصرف می کند.

به طور مثال نیروگاه منتظر قائم، ۳ برابر مصرف بیت کوین سراسر دنیا برق تولید می کند و اگر تمامی ماینرهای دنیا به ایران آمده و در کشورمان بیت کوین استخراج کنند تنها ۳ درصد از برق ایران را مصرف می کنند.

فعال در زمینه بلاکچین و ارز مجازی

دانش و فناوری

شناسه : 30281
لینک کوتاه :