ماندگاری شاخص بورس در کانال ۱.۴ میلیون واحد با ۶ هزار واحد رشد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۳۶۵ واحد افزایش به ۳۹۷ هزار و ۵۶۶ واحد و شاخص قیمت با ۸۱۴ واحد رشد به ۲۳۷ هزار و ۱۴۸ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۶ هزار و ۲۳۷ واحد و شاخص بازار دوم، هشت هزار و ۹۶۱ واحد افزایش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۰ میلیارد و ۶۲۷ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۶ هزار و ۲۶۷ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین پالایش نفت تهران (شتران) با یک هزار و ۱۶۴ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۲۷ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۸۷۳ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۸۴۱ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۵۹۸ واحد و پتروشیمی نفت بندرعباس (شبندر) با ۴۷۱ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت.

در مقابل معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۷۰۱ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۲۳۳ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۲۲۸ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۱۳۲ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۱۲۸ واحد و بانک تجارت (وتجارت) با ۸۴ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

بر پایه این گزارش، امروز نماد گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، پالایش نفت تهران (شتران)، ایران خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و ۹۴۷ میلیون برگه سهم به ارزش هشت هزار و ۹۳۵ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۷۳ واحد افزایش داشت و به ۱۸ هزار و ۴۲۱ واحد رسید.

در این بازار بیش از پنج میلیارد و ۳۲۰ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۳۰ هزار و ۳۱۵ نوبت بود.

پلیمر آریاساسول (آریا)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، صنعتی مینو (غصینو)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، زغال سنگ پرورده طبس (کزغال)، بیمه کوثر (کوثر) و پالایش نفت شیراز (شراز) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، بانک دی (دی)، تجلی توسعه معادن و فلزات (تجلی)، صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم) و گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 303116
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا