بدون برداشتن موانع تولید، در برنامه هفتم توسعه هم اتفاق خاصی نخواهد افتاد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  احسان خاندوزی روز پنجشنبه ۱۹ آبان در شورای اداری استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم مدیران تمام دستگاه‌ها و ادارات البرز با سیاستی هماهنگ بتوانند در توسعه این استان گام بردارند.

وی با بیان اینکه مسائل اقتصادی کشور متنوع است، گفت: ما ناچاریم به سمت الگوی متفاوتی از اداره اقتصاد کشور حرکت کنیم چون طی کردن مسیر قبل نتیجه‌ای جز رسیدن به سر منزل قبلی ندارد.

وی اضافه کرد: اگر از وضع موجود ناراضی هستیم و شکایت و گلایه‌ای هست حتما باید مسیرهای حرکتی خود را تغییردهیم تا به منزل دیگری برسیم که درخور ملت است.

این مسئول تاکید کرد: در این تغییر مسیر، نقش اصلی به عهده مدیرانی است که دست اندرکار اداره کشور هستند. ما پیش از آن اینکه بخواهیم با موانع داخلی و خارجی جدیدی مواجه شویم باید در روش‌های اداری خودمان تجدید نظر کنیم.

خاندوزی ابراز کرد: روح و جوهره سند تحول دولت مردمی کلماتی است که تحت عنوان چرخش‌های کلیدی مطرح شده است. اگر ما آمادگی حرکت به سمت آن چرخش‌ها را داریم، می‌توان به آینده امیدوار بود.

وی افزود: ما میراث‌دار نظامات اداره‌ای هستیم که سال‌ها در کشور رسوب کرده و سخت جان شده و تغییر آن جنگ و جهاد و زمان می‌خواهد.

وزیر اقصاد اظهار کرد: ما در این مساله باید به سمتی پیش برویم که تولید کنندگان کشور سهل‌تر فعالیت کنند و طوری عمل کنیم که  کسانی که از امکانات کشور در مسیرهای غیر تولیدی استفاده می کنند، مسیرهایشان مسدود شود.

وی با بیان اینکه ما نتوانستیم نظام تشویق تولید را در اقتصاد کشور رونق بدهیم، گفت: دستگاه‌های اجرایی آن جایی که می‌توانند کار تولید کننده را سهل کنند، با تمسک به قانونی به نوعی سنگ اندازی می‌کنند.

وی ابراز کرد: هر مشکلی وجود دارد دور میزهای مدیران است؛ باید به طوری عمل کنیم که تولیدکنندگان در عمل به این باور برسند که موانع پیش روی فعالیت آنها از میان برداشته می‌شود. در غیر این صورت باید قبول کنیم که با تبصره و جلسه و حتی در برنامه هفتم توسعه هم اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

خاندوزی بیان کرد: برای بهبود شرایط موجود، نظام اداری باید از خودش شروع کند و آماده تغییرات، سخت گیری‌ها و شفاف سازی‌ها باشد.

وزیر اقتصاد اظهار کرد: نظام مالیات ستانی کشور باید تغییر کند و طوری نباید باشد که مالیات‌ها سلیقه‌ای اعمال شود.

خاندوری با اشاره به اینکه باید دادرسی مالیاتی از دستگاه‌های دولتی و بدنه دولت آغاز کرد، گفت: باید طور باشد که رفت و آمد با دالان‌های مالیاتی کشور به حداقل برسد.

وی با اشاره به لزوم تغییر سیستم بانکی به بخش تولید افزود: واحدهای تولیدی نباید به بهانه بدهی تعطیل شوند.

وی ادامه داد: باید بیش از آنکه حافظ منافع دستگاهی که در آن مشغول به کار هستیم باشیم باید حافظ منافع ملی و مردم باشیم چون تک تک ما وامدار این مردم هستیم.

وی گفت: وقتی کشور دچار کسری در منابع است مدیران دستگاه ها نباید به فکر مقبولیت خود باشند چون تا وقتی این نگاه وجود داشته باشد، هر چقدر هم که قانون تصویب شود هیچ تغییری ایجاد نخواهد شد.

وزیر اقتصاد افزود: اگر خودمان را برای تغییرات آماده نکنیم، در برهمان پاشنه قبلی می چرخد و اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

این مسئول توضیح داد: انتظار می رود در دامنه اختیاری که شبکه بانکی دارد، پایند به شعار رونق تولید باشد و این طور نباشد که برخی از بانک‌ها تنها دو درصدی از سپرده‌هایی که از مردم استان جمع آوری می‌کند را تبدیل به تسهیلات کند و۹۸ درصد دیگر آن را از استان خارج و در جای دیگری سرمایه گذاری می‌کند که این ظلم بزرگی به ظرفیت‌های تولیدی است که با دسترسی به تسهیلات می‌توانند شکوفا شوند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 303329
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا