استقبال ایران از گفت‌وگو و همکاری با اتحادیه اروپا/ درخواست آزادی حمید نوری

به گزارش جهان صنعت نیوز:  حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و ایران و توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سوئد به صورت تلفنی گفت‌وگو و درخصوص مسائل مورد علاقه دوجانبه و بین‌المللی تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو، ضمن تبریک انتصاب توبیاس بیلستروم به عنوان وزیر خارجه جدید سوئد، به سوابق خوب روابط و همکاری‌های قدیمی دو کشور اشاره کرد و خواستار تقویت مناسبات دو جانبه با نگاهی روشن به آینده توأم با عملگرایی دو دولت  شد.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر برخی موضوعات، روابط دو کشور را تحت تاثیر قرار داده که عمدتا در نتیجه تحرکات و اقدامات منفی طرف سوم  بوده است.

به گفته وزیر امور خارجه، جمهوری اسلامی ایران همواره از گفت‌وگو و همکاری با اتحادیه اروپا استقبال کرده است.

امیرعبداللهیان درخصوص مسائل کنسولی دو جانبه و به ویژه پرونده سیاسی شده حمید نوری و تلاش‌های گروهک تروریستی  منافقین در پیشبرد این پرونده که به روابط دوجانبه و دیرینه دو کشور آسیب وارد کرده، اشاره کرد و از دولت جدید سوئد خواستار آزادی این شهروند بی گناه ایرانی شد.

وی در پایان انتخاب سوئد به عنوان رئیس بعدی شورای اتحادیه اروپا را تبریک گفت.

وزیر امور خارجه سوئد نیز به روابط خوب و دیرینه دو کشور با بیش از چهارصد سال همکاری و تعامل اشاره کرد و نسبت به تاثیر منفی پرونده حمید نوری بر روابط دیرینه و خوب دو کشور ابراز تأسف کرد و گفت: من به صورت جدی بر روی این مسئله کار خواهم کرد.

وی خواستار افزایش همکاری جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل پرونده چند تبعه سوئدی شد و بار دیگر بر عزم دولتش بر گسترش روابط دوجانبه تاکید کرد.

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 303600
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا