وقوع انفجار در خیابان استقلال استانبول؛ ۶ کشته و ۵۳ زخمی

به گزارش جهان صنعت نیوز: در یک مرکز خرید و پرتردد استانبول عصر یکشنبه ۱۳ نوامبر انفجاری به وقوع پیوست. تصاویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که شماری شهروندان کشته و زخمی شده‌اند. دولت منع موقت انتشار خبر در این زمینه وضع کرده است.

پس از انفجار در خیابان “استقلال” استانبول که منجر به کشته شدن دستکم ۶ نفر و زخمی شدن تعداد زیادی شد، اداره امور رادیوی ترکیه Rtük ممنوعیت موقت انتشار خبر در مورد این انفجار را برای رسانه‌ها اعمال کرده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان، در نامه این نهاد که روز یکشنبه ۱۳ نوامبر (۲۲ آبان) منتشر شد، آمده است که باید از انتشار گزارش‌ها در مورد این انفجار اجتناب شود تا مانع از ایجاد ترس و وحشت در میان مردم شد.

به دنبال این نامه، شبکه‌های تلویزیونی سی‌ان‌ان تورک و تی‌آرتی گزارش‌های خود در مورد انفجار در این خیابان مرکز خرید محبوب قطع کردند.

به گفته علی یرلی‌کایا، فرماندار استانبول، این انفجار مجروح و کشته شده است. او عدد دقیقی را اعلام نکرد.

اما در این میان رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در یک پیام تلویزیونی این انفجار را یک “سوءقصد رذیلانه” خواند و گفت که در اثر آن ۶ نفر کشته و ۵۳ تن دیگر زخمی شده‌اند.

خیابان استقلال استانبول یکی از پرترددترین مناطق این کلان‌شهر استخیابان استقلال استانبول یکی از پرترددترین مناطق این کلان‌شهر است

دلیل این انفجار نخست مشخص نبوده است. به گفته یرلیکایا، این انفجار در ساعت ۱۶:۲۰ دقیقه به وقت محلی رخ داده است.

تلویزیون دولتی TRT گزارش داد که نیروهای امدادی و پلیس به تعداد زیادی در محل حضور دارند. هلیکوپترها در اوایل عصر بر فراز بی اوغلو و مناطق همجوار پرواز کردند.

تصاویر به اشتراک گذاشته شده در شبکه‌های اجتماعی شیشه‌های شکسته و افرادی را نشان می‌دهند که غرق در خون روی زمین افتاده‌اند.

این خیابان که کانون گردشگری در مرکز بخش اروپایی کلان‌شهر ترکیه است، اغلب یکشنبه‌ها نیز به شدت از آن بازدید می‌شود.

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 304471
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا