شاخص بورس بر مدار نزول ماند

به گزارش جهان صنعت نیوز: شاخص هم‌وزن با سه هزار و ۱۰ واحد کاهش به ۳۹۸ هزار و ۸۱۵ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۷۹۵ واحد افت به ۲۳۷ هزار و ۸۲۱ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۱۰ هزار و ۶۵۲ واحد و شاخص بازار دوم، ۱۳ هزار و ۹۶۹ واحد کاهش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۶ میلیارد و ۶۰۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۷ هزار و ۴۴۷ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین پتروشیمی فناوران (شفن) با ۱۰۸ واحد، فجر انرژی خلیج فارس (بفجر) با ۵۳ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۵۲ واحد، ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس (زپارس) با ۴۲ واحد و پتروشیمی خارک (شخارک) با ۳۵ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت.

در مقابل پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۸۶۸ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۸۶۲ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۸۳۳ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۷۶۷ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۷۱۳ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۷۰۵ واحد و معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۶۴۶ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

بر پایه این گزارش، امروز نماد گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، پالایش نفت تهران (شتران)، ایران خودرو (خودرو) و سایپا (خساپا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۲۹۹ میلیون برگه سهم به ارزش چهار هزار و ۴۵ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۰۵ واحد کاهش داشت و به ۱۸ هزار و ۴۱۹ واحد رسید.

در این بازار بیش از چهار میلیارد و ۲۷۶ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۸۷ هزار و ۵۰۹ نوبت بود.

پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، بیمه سامان (بساما)، داروسازی کاسپین تامین (کاسپین)، پتروشیمی ارومیه (شاروم)، بیمه کوثر (کوثر) و صنعتی مینو (غصینو) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین پلیمر آریاساسول (آریا)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، فرابورس ایران (فرابورس)، پالایش نفت  شیراز (شراز)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند) و پالایش نفت لاوان (شاوان) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 304823
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا