با نگاه امنیتی و حفظ تمرکز قدرت به مسائل نگاه می‌شود

به گزارش جهان صنعت نیوز: چهره سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه با اشاره سخنرانی روز ۱۳ آبان رهبری بیان کرد: ایشان در قسمتی از سخنان‌شان به ویژگی نظام که جمع جمهوریت و اسلامیت است اشاره کردند و سپس گفتند که البته در این زمینه نقص‌هایی داریم. واقعا هم نکته مهم این است که اولا به این نقص‌ها اعتراف کرده و سپس آنها را برطرف کنیم. حرف آقای خاتمی و اصلاح‌طلبان هم همین است؛ که از آن ظرفیت‌های دموکراتیکی که در نظام وجود دارد استفاده کنیم و آن چیز‌هایی که موانع تحقق جمهوریت نظام بوده را برطرف و اصلاح کنیم.

صادقی در مورد نیروهای تندرو تاکید کرد: این افراد هرگونه فکر متفاوت با خودشان را برنمی‌تابند و مانع تحقق آن ظرفیت‌های دموکراتیک نظام هستند؛ به عنوان مثال اصل آزادی مطبوعات، اصل آزادی عقیده و بیان، اصل امر به معروف و نهی از منکر به آن معنایی که در اصل ۸ قانون اساسی منعکس شده، اتکای همه امور به آرای عمومی که در اصل ۶ آمده، ظرفیت موجود در اصل ۵۹ که درباره رفراندوم و دموکراسی مستقیم و همه‌پرسی است، آزادی انتخابات، آزادی احزاب و اجتماعات، همگی اصولی هستند که همین افراد در مقابل تحقق اینها به اشکال مختلف مانع‌تراشی کردند.
این چهره سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اصل ۹ قانون اساسی و اینکه بر این اساس حاکمیت نمی‌تواند به بهانه ارتباط با بیگانگان و نقض استقلال، جلوی آزادی‌های مشروع را بگیرد، تشریح کرد: نه به این معنا که افراد حق دارند به عنوان مبارزه با آزادی، استقلال را نقض کنند بلکه قانون اساسی می‌گوید این دو مورد لازم و ملزوم یکدیگر هستند؛ در حالی که الان شاهد رفتارهایی در برخی از سطوح هستیم مثل مقاله کیهان و همچنین بیانیه دو نهاد اطلاعاتی درباره تحلیلی که در مورد اعتراضات دارند. در واقع همواره این افراد با یک نگاه امنیتی به مسائل سیاسی، اجتماعی حتی اقتصادی و فرهنگی نگاه می‌کنند به جای اینکه نگاه حقوقی و تحقق آزادی‌های مردم و حقوق شهروندی را محور قرار دهند، با نگاه امنیتی و حفظ تمرکز قدرت به مسائل نگاه می‌کنند.

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 305495
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا