روند نزول و صعود شاخص صنعت بیمه

علی هدیه *

 
در تحلیل دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱ (روزنامه شماره ۵۰۴۷ جهان‌صنعت) در خصوص روند کوتاه‌مدت شاخص صنعت بیمه، زمانی که این شاخص در سطح ۵۶ هزار واحد قرار داشت، پیش‌بینی شد نزولی این شاخص تا محدوده ۵۰ هزار واحد ادامه خواهد داشت و لیبل موج انتهایی یعنی موج G در محدوده حمایتی مذکور در نظر گرفته شد.

پس از گذشت کمتر از یک ماه، موج نزولی مدنظر شکل گرفت و تا سطح حمایتی مدنظر یعنی سطح ۵۰ هزار واحد، نزول آن ادامه داشت و از این محدوده حمایتی، موج صعودی جدید خود را آغاز کرد و تا سطح ۵۵۶۰۰ واحد به رشد خود ادامه داد.

در ادامه در تاریخ سه‌شنبه، ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ (روزنامه شماره ۵۰۹۲ جهان صنعت) پیش‌بینی شد نزول مجددی تا سطح ۵۳ هزار واحد واقع خواهد شد و رشد بعدی آن تا سطح ۶۰ هزار ‌واحد ادامه خواهد داشت. 


پس از گذشت کمتر از دوماه روند مورد انتظار شکل گرفت و شاخص بیمه تا سطح ۵۳ هزار واحد نزول داشت و پس از آن به سطح ۶۰ هزار واحد رسید و با رسیدن به سطح ۶۰ هزار واحد در تاریخ شنبه، ۷ آبان ۱۴۰۱ (روزنامه شماره ۵۱۳۱ جهان صنعت) پیش بینی شد این شاخص پس از نزول تا سطح ۵۴ هزار واحد، تا سقف موج F یعنی سطح ۶۳ هزار ‌واحد به رشد خود ادامه خواهد داد.

اکنون پس از گذشت کمتر از یک ماه روند مورد انتظار شکل گرفت و اکنون با رسیدن شاخص به سطح ۶۳ هزار واحد، اصلاح قیمتی مجدد تا سطح ۵۸ هزار واحد و سپس رشد تا سقف موج D یعنی ۷۰ الی ۷۳ هزار واحد (تا انتهای سال جاری) محتمل است.

* کارشناس بازار سرمایه

اخبار برگزیدهیادداشت
شناسه : 305517
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا