گرانی ۵ برابر نهاده‌های دامی، مشکل عرضه دام سبک و سنگین در سال آینده را رقم می‌زند

به گزارش جهان صنعت نیوز: کیومرث سرمدی واله در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۵ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزان و دامداران به عنوان سرمایه های کشور در تامین امنیت غذایی و اشتغال نقش بسزایی دارند، اما دامداری در حال نابودی و کشاورزان گرفتار مسائل مختلفی هستند. ناتوانی دولت در تهیه سبد کود و کمبود و گرانی بیش از حد کود کشاورزان، از جمله موارد قابل تذکر است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس یازدهم افزود: الگوی کشت با تاخیر ۵۰ روزه شروع شده و این موضوع تصمیم گیری را برای کشاورزان سخت کرده است. کشاورزی قراردادی نیز انجام نشده و حمایت از کشاورزان صورت نگرفته است. کشاورزان به دلیل کمبود آب با مسائل و مشکلات مختلفی مواجه هستند.

وی یادآور شد: دامداری نیز در حال نابودی است، متاسفانه نهاده های دامی ۵ تا ۶ برابر گرانتر شده است، گرفتاری دامداران ممکن است سبب شود که سال آینده در تهیه دام های سبک و سنگین دچار مشکل شویم.

سرمدی با اشاره به تونل گردنه اسدآباد در تذکری گفت: این تونل در مسیر بزرگراه کربلاست که با احداث آن شاهد کاهش صددرصدی تصادفات، مصرف بنزین، مسیر و استهلاک خودروها خواهیم بود. از رئیس سازمان برنامه و بودجه می خواهیم که دستور صدور مجوز کمیسیون ماده ۲۳ در ارتباط با این موضوع را بدهند.

وی در تذکری خطاب به وزیر کشور افزود: شهرهای کوچک از جمله پالیز اسدآباد مشکلاتی در حوزه شهرداری دارد، از جمله کمبود ساختمان، وسایط حمل و نقل، کمبود منابع برای احداث معابر و مخاطرات بهداشتی و امنیتی که این نقایص مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 305771
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا