باید امنیت کشتیرانی را در منطقه خود تامین کنیم / هرگونه اعمال خشونت بار و تروریستی را رد می‌کنیم

به گزارش جهان صنعت نیوز: سید بدر البوسعیدی وزیر خارجه عمان در نشست خبری مشترک با امیرعبداللهیان گفت: هرگونه اعمال خشونت بار و تروریستی را رد می‌کنیم. البوسعیدی افزود: باید با این روحیه همکاری کنیم تا امنیت کشتیرانی را در دریاها و در منطقه خود تامین کنیم. حرکت تجاری و اقتصادی در نهایت به نفع ملت‌های ما خواهد بود و به شراکت‌ها و روابط خارجی ما خدمت خواهد کرد.

«سید بدر البوسعیدی» وزیر خارجه عمان که به تهران سفر کرده ظهر امروز (شنبه) ۲۸ آبان پس از دیدار و گفت‌وگو با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری مشترک حضور یافت.

وی در ابتدا ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمهوری اسلامی ایران گفت: همیشه سلطنت عمان سیاست حسن همجواری و همکاری مثبت را اتخاذ کرده و از همه تلاش‌ها برای تامین امنیت و صلح منطقه، حمایت می‌کند.

البوسعیدی افزود: باید با این روحیه همکاری کنیم تا امنیت کشتیرانی را در دریاها و در منطقه خود تامین کنیم. حرکت تجاری و اقتصادی در نهایت به نفع ملت‌های ما خواهد بود و به شراکت‌ها و روابط خارجی ما خدمت خواهد کرد.

وزیر خارجه عمان اضافه کرد: چالش‌های بسیار و بحران‌ها و اختلافات زیادی وجود دارد ولی ما در عمان معتقدیم تنها راه برای حل این مشکلات و چالش‌ها فقط گفت‌وگو و تفاهم است و اینکه به بحث و بررسی بگذاریم و راه‌های مسالمت آمیز را در پیش بگیریم.

وزیر خارجه عمان همچنین گفت: هرگونه اعمال خشونت بار و تروریستی را رد می‌کنیم و باید دلایل این اعمال خشونت را پیگیری کنیم.

وی افزود:‌ به تلاش‌های خود ادامه خواهیم داد برای تعامل مثبت به صورت صادقانه که مبتنی بر منشور ملل متحد باشد.

البوسعیدی همچنین از حسن مهمان نوازی امیرعبداللهیان تشکر کرد و گفت: امیدوارم در سلطنت عمان در خدمت شما باشیم و بحث‌های خود را پیگیری کنیم.

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 306636
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا