سنتکام: بیش از ۱۰۰ شناور بدون سرنشین در خلیج فارس مستقر می‌شود

به گزارش جهان صنعت نیوز: فرمانده سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) شنبه (۱۹ نوامبر، ۲۸ آبان) گفت گروه ضربت به رهبری این کشور ۱۰۰ شناور بدون سرنشین را در آب‌های راهبردی منطقه خلیج فارس برای جلوگیری از آنچه «تهدیدات دریایی» خواند، مستقر خواهد کرد.

ژنرال مایکل کوریلا فرمانده سنتکام این اظهارات را در کنفرانس سالانه منامه در بحرین بعد از آن مطرح کرد که رژیم صهیونیستی و آمریکا با اتهام‌زنی علیه ایران، آن را مقصر حمله پهپادی هفته جاری به نفتکش متعلق به میلیاردر صهیونیست در سواحل عمان، خواندند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کوریلا گفت: تا سال آینده همین زمان، گروه ضربت ۵۹ ناوگانی متشکل از بیش از ۱۰۰ شناور بدون سرنشین سطح و زیر سطح که با هم کار و ارتباط برقرار می‌کنند و آگاهی حوزه دریایی را فراهم می‌کنند، گرد هم خواهد آورد.

به گزارش عرب نیوز، فرمانده سنتکام بدون اشاره به جزئیات گفت: علاوه بر شناورهای بدون سرنشین، آمریکا در حال ایجاد برنامه آزمایشی در خاورمیانه با شرکای خود برای فائق آمدن بر پهپادهای متخاصم است. رئیس سنتکام همچنین توسعه پهپادهای متخاصم را بزرگترین تهدید تکنولوژیکی برای امنیت منطقه دانست.

خبرگزاری «آسوشیتد پرس» چهارشنبه (۱۶ نوامبر، ۲۵ آبان) به نقل از یک مقام ادعا کرد نفتکش مرتبط با یک میلیاردر اسرائیلی با یک پهپاد حامل بمب در سواحل عمان هدف حمله قرار گرفت.

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 306857
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا