قوانین قطر و بحران کمبود تماشاگر

به گزارش جهان صنعت نیوز:  جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر آغاز شد و ۳۲ تیم برای رسیدن به جام طلایی با یکدیگر رقابت می‌کنند.اما این جام‌جهانی یکی از پرحاشیه‌ترین جام‌های جهانی در ادوار مختلف بوده است. از انتشار اخبار پرداخت رشوه به سپ بلاتر برای کسب حق میزبانی تا استفاده از کارکنان غیرمجاز برای ساخت‌و‌ساز استادیوم‌ها و مراکز رفاهی در برگزاری بزرگ‌ترین فستیوال جهان. حالا هم خبر رسیده که به علت عدم استقبال از بعضی بازی‌ها، فیفا تصمیم گرفته با هر ترفندی که شده ورزشگاه‌ها را پر کند تا فضای جام‌جهانی پرشور برگزار شود. این در حالی است که یک‌سری قوانین سفت و سخت در قطر باعث شده تا تماشاگران از این مسابقات کمتر از سال‌های قبل استقبال کنند که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

قوانین سفت و سخت در قطر؛ نوشیدنی‌های الکلی ممنوع

جام‌جهانی آغاز شد و هواداران تیم‌ها سر از پا نمی‌شناسند. این درحالی است که قوانین قطر شرایط را برای خیلی از هواداران سخت کرده است. به ویژه خانم‌هایی که از کشورهای اروپایی و آمریکایی به قطر می‌روند با چالش‌های سختی روبه‌رو خواهند شد. فیفا در وب‌سایت خود نوشت که هواداران می‌توانند هرچه می‌خواهند بپوشند اما باید به قوانین کشور میزبان احترام بگذارند و بدن خود را بپوشانند.

طبق قوانین حقوقی قطر زنان باید مراقب پوشش خود باشند وگرنه با جریمه و یا حتی زندانی شدن روبه‌رو می‌شوند. از زنان غیرقطری انتظار نمی‌رود که از قوانین سفت و سخت این کشور مسلمان پیروی کرده و عبا (لباس مشکی بلند سنتی) بپوشند، اما باید قسمت میانی بدن (شکم) و شانه خود را بپوشانند، و دامن و پیراهن‌هایشان هم باید زانوهایشان را بپوشاند. مردان هم اگر پیراهن از تن دربیاورند با جریمه و زندان روبه‌رو خواهند شد و پوشیدن تاپ‌های بدون آستین و یا لباس‌هایی با شعار توهین‌آمیز هم مجاز نیست.
در ادامه می‌توانید این قوانین را بخوانید:

۱- الفاظ رکیک نباید استفاده شود

۲- جلوگیری از تنش و درگیری

۳- ممنوعیت بدحجابی و لباس‌های مبتذل

۴- ممنوعیت خوردن مشروب

۵- روابط نامتعارف ممنوع

۶- انتشار تصویر افراد بدون اجازه ممنوع

۷- موسیقی زننده ممنوع

۸- بی‌احترامی به اماکن مقدس ممنوع

همجنس‌گرایان جایی در قطر ندارند

پیش از این و در ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ نیز ناصر الخاطر اعلام کرده بود که ورود همجنسگرایان به قطر ممنوع است.او در آن زمان اظهار داشت: قطر و کشورهای همسایه آن بسیار محافظه‌کار هستند و ما از هواداران می‌خواهیم که به قوانین آنها احترام بگذارند.ما مطمئنیم که آنها این کار را انجام خواهند داد همان‌طور که ما به فرهنگ‌های مختلف احترام می‌گذاریم. در همین حال قطری‌ها محدودیت‌های دیگری هم برای گردشگرانی که در ایام جام‌جهانی ۲۰۲۲ در نظر گرفته‌اند که شامل هرگونه ممنوعیت تبلیغ برای همجسنگرایی و مصرف مشروبات الکلی می‌شود.

در همین راستا تیم‌های اروپایی در نظر دارند با بازوبندهای رنگین کمانی وارد زمین شوند.گرچه فیفا این کار را ممنوع کرده و این اتفاق باعث جریمه بازیکنان و تیم‌هایی می‌شوند که از قوانین سرپیچی کنند. گفتنی است که تیم ملی آمریکا لوگوی خود را به همین دلیل تغییر داده است.

اخبار برگزیدهخواندنیورزشی
شناسه : 307205
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا