وزیر بعدی راه و شهرسازی می‌تواند گره‌ای از مشکلات مسکن باز کند؟

به گزارش جهان صنعت نیوز:  ابراهیم رئیسی ضمن قدردانی از تلاش‌های رستم قاسمی در دوران مسئولیت در وزارت راه و شهرسازی با استعفای او در پی تشدید بیماری موافقت کرد.

رئیس‌جمهور در پی قبول استعفای قاسمی از وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی‌زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی را با حفظ سمت به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد.

معاون پارلمانی رییس جمهور نیز اعلام کرده که وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی هفته آینده ۶ آذرماه به مجلس معرفی خواهد شد، رئیس کمیسیون عمران مجلس از مهرداد بذرپاش رئیس کنونی دیوان محاسبات به عنوان گزینه دولت برای این وزارتخانه خبر داده است.

علیرضا محمدی کارشناس حوزه مسکن در این خصوص به «جهان صنعت نیوز» گفت: دولت به دنبال فردی می‌گشت تا محقق نشدن شعارهایی که داده است را بر گردن او بیاندازد؛ شعارهایی که اصلی‌ترین آنها ساخت چهار میلیون مسکن طی چهار سال بود.

او افزود: پروژه نهضت ملی مسکن در عمل به جایی نرسیده است. بیشتر پیمانکاران کارها را نیمه‌کاره رها کرده‌اند. هزینه برآورد شده برای این پروژه دو برابر شده است. با تمام این تفاسیر و حواشی موجود، پروژه مسکنی دولت سیزدهم به جایی نرسیده است.

این کارشناس مسکن گفت: حال چنان چه عده‌ای در آینده به علت محقق نشدن این شعار اصلی به دولت خرده بگیرند، دولت قادر است تا این ناکامی را بر گردن وزیر پیشین راه و شهرسازی بیاندازد. رستم قاسمی از بدو ورود به وزارت راه و شهرسازی در فکر وزارت نفت بود و علاقه زیادی به آن حوزه نشان می‎داد. اما در تقسیماتی که انجام شد، وزارت راه و شهرسازی به او رسید.

محمدی عنوان کرد: وزیر بعدی پیشنهادی احتمالا از مجلس یکدست شورای اسلامی که کاملا با دولت هماهنگ است، رای اعتماد خواهد گرفت. مهرداد بذرپاش نیز به احتمال قوی مانند تمامی وزرای پیشنهادی دولت به مجلس، رای اعتماد خواهد گرفت.

این کارشناس حوزه مسکن گفت: مسئله عمده‌ای که کشور ما از آن رنج می‌برد، رعایت نشدن تکنوکراسی یا فن سالاری است؛ موضوعی که از ۴۳ سال پیش شروع شده و روز به روز هم در حال تشدید است. فن سالاری برای مسوولان کشور هیج اهمیتی ندارد. رستم قاسمی مدت‌ها قبل دارای سوابقی در قرارگاه خاتم‌الانبیا و تجاربی در حوزه عمران بود. او با وجود این تجربه‌ا نتوانست هیچ کاری به جز شعار،نمایش، فرافکنی و تغییر آمار در حوزه مسکن انجام دهد.

محمدی همچنین گفت: حال باید پرسید مهرداد بذرپاش که از بسیج دانشگاه شریف به دیوان محاسبات کشور رسیده و هیچ گونه تجربه‌ای در حوزه عمران در کارنامه‌اش وجود ندارد، چطور می‌تواند گره‌ای از مشکلات بازار مسکن باز کند؟

او افزود: افرادی که به چنین اشخاصی رای اعتماد می‌دهند و حتی خود اشخاصی که چنین مسوولیت‌هایی را می‌پذیرند، با توجه که هیچ تجربه‌ای ندارند، چطور به خود اجازه می‌دهند که در این سِمت قرار گیرند و شرایط نامساعدی را برای کشور رقم بزنند؟

این کارشناس حوزه مسکن بیان کرد: کسانی که متخصص این حوزه هستند و تعدادشان کم هم نیست، کنار گذاشته شده و به حاشیه رانده شده‌اند ولی افرادی مثل رستم قاسمی و مهرداد بذرپاش که می‌تواند مثال کمدی رستم قاسمی باشد، در این عرصه حضور دارند و قادر نیستند کاری برای حوزه مسکن و راهسازی کشور انجام دهند. چرا که هیچ تجربه‌ای در این زمینه ندارند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهمسکن

شناسه : 307653
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا