امنیت معامله‌گران در خطر است

به گزارش جهان صنعت نیوز:  این بازار دیجیتال در ایران و در دو ماه اخیر با چالش‌هایی مواجه شده که عرصه را برایش تنگ کرده است. همان‌طور که فیلترینگ و اینترنت کند بی‌رمق، مسلخ شغل‌ها و رویاها شده است و دشواری دسترسی به VPN برنامه‌نویسی را سخت‌تر کرده است، فعالیت در حوزه ارز دیجیتال هم در بیش از ۶۰ روز اخیر تریدرها را به دردسر انداخته است. معامله‌گران حوزه رمزارز هم مثل گرافیست‌ها و تدوین‌گرها به‌سختی به منابع و ابزارهای کارشان دسترسی پیدا می‌کنند و البته این همه مشکلاتی نیست که کسب‌وکارها و کاربران این حوزه هرروز با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

در همین خصوص امیر سیدی کارشناس بازار سرمایه به «جهان صنعت نیوز» گفت: «برای ترید کردن در داخل کشور یک سری پلفترم های داخلی وجود دارد که تریدهای ایرانی در آن به فعالیت می پردازند و مشکلی برای آن ها به وجود نیامده و همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند.»

وی در ادامه گفت: «همچنین تریدرها برای انجام معاملات خارجی ممکن است از ابزارهای فیلترشکن استفاده و از سرویس دهنده های آن طرف هم استفاده کنند. ضمن اینکه بسیاری از این سرویس دهنده ها فیلتر نیستند و بیشتر فیلترینگ ما بر اساس محتوا و نوع رسانه است. با این وجود این محدودیت ها برای کسب و کارهایی که با اینترنت سروکار دارند تاثیر خود را گذاشته است.»

سیدی در پایان با توجه به محدودیت های اینترنت برای تریدهای ایرانی خاطرنشان کرد: « زمانی که شخصی یک معامله باز را داشته، اگر یک لحظه اینترنت قطع شود، ریسک بالا و خطر از دست دادن سرمایه خود را به همراه دارد. ما در بازار کریپتوکارنسی دو نوع معامله داریم که معاملات نقدی و اهرمی را شامل می شود. افرادی که بیشتر در معاملات اهرمی کار می کنند ریسک بالایی را به همراه دارند. افرادی که معاملات نقدی انجام می دهند و یک چیزی را می خرند و نگه می دارند با ریسک کمتری مواجه می شوند. با این حال افرادی که در این حوزه حرفه ای هستند قطعا روش هایی را پیدا کردند که بتوانند ریسک های خود را کاهش دهند.»

با این حال شاید برای بسیاری از افراد بازار ارز دیجیتال یک بستر سرمایه‌گذاری یا حتی نوعی تفریح باشد، اما برای بسیاری دیگر یک منبع درآمد است. چه کسانی که از راه تریدینگ امرار معاش می‌کنند، چه آن‌ها که در قامت کسب‌وکار در این عرصه خدمات ارائه می‌دهند، حیات شغلی و حرفه‌ایشان به این بازار وابسته است. بازار کریپتوکارنسی که بدون اینترنت عملاً نمی‌تواند وجود خارجی داشته باشد حالا با محدودیت‌های ایجادشده در این شبکه جهانی برای کاربران داخل ایران از همیشه محدودتر شده است. معامله‌گران حالا به‌سختی کار می‌کنند، حجم فعالیتشان کمتر شده و نه‌تنها افزایش سود و درآمد نداشته‌اند بلکه در ضرر و زیان مالی هستند و سرمایه و درآمدشان به خطر افتاده است.

 

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 307930
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا