اطلاعات ۵۰۰ میلیون کاربر واتس‌اپ به فروش گذاشته شد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  به نقل از تِک رادار، این پست که منابع متعددی تائید کرده‌اند احتمالا درست است، مدعی شده که دیتابیس اطلاعات به‌روز ۴۸۷ میلیون شماره موبایل مورد استفاده در واتس‌اپ که حاوی اطلاعاتی از ۸۴ کشور است را می‌فروشد. این به معنای آن است که تقریبا یک چهارم از جمعیت دو میلیارد نفری کاربران ماهانه فعال واتس‌اپ در معرض خطر احتمالی هستند.


بیش از ۳۲ میلیون اطلاعات لو رفته مربوط به کاربران آمریکا و ۱۱ میلیون متعلق به کاربران انگلیس است. سایر کشورها شامل مصر (۴۵ میلیون)، ایتالیا (۳۵ میلیون)، عربستان سعودی (۲۹ میلیون)، فرانسه (۲۰ میلیون)، ترکیه (۲۰ میلیون) و روسیه (۱۰ میلیون) هستند.

به نظر می‌رسد که اطلاعات مربوط به هر کشوری برای فروش گذاشته شده و قیمت فروش دیتابیس آمریکا هفت هزار دلار و آمار انگلیس برای رقم سرانه مشابه، ۲۵۰۰ دلار است.

موضوع نگران کننده این است که به نظر نمی‌رسد این یک تهدید توخالی برای ترساندن متا (شرکت مادر واتس‌اپ) باشد و تقریبا ۲۰۰۰ شماره برای اثبات این ادعا، در اختیار سایبرنیوز قرار گرفت که مربوط به کاربران واتس‌اپ بود.

شماره تلفن‌های لو رفته ممکن است برای هر هدفی از جمله بازاریابی و کلاهبرداری مورد استفاده قرار بگیرند که اهمیت ابزار حمایت از اطلاعات شخصی در برابر سرقت را بارز می‌کند.

اولین بار نیست که واتس‌اپ برای امنیت اطلاعات در تیتر اخبار قرار می‌گیرد و اگرچه تنها شرکتی نیست که با این مشکل روبروست اما سابقه زیادی در خصوص موارد آسیب پذیری و کلاهبرداری دارد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانخواندنیدانش و فناوری
شناسه : 308536
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا