xtrim

بررسی حادثه بزرگراه شیراز-خرامه در استانداری فارس

جهان صنعت نیوز|  ‌روز گذشته ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان منتشر شد که در آن، فردی به عنوان ‌شهروند-خبرنگار، از نبود تابلوهای هشداردهنده و ایمنی و علائم راهنمایی و رانندگی در بزرگراه شیراز-خرامه گزارش داد.

در این ویدئو، گوینده که فردی ناشناس است، اعلام می‌کند که دختر ۲۰ ساله‌ وی نیز دو شب پیش، در همین بزرگراه به دلیل نبود علائم هشدار دهنده بر اثر برخورد با بلوک سیمانی و مانع بتنی در وسط جاده، جان سپرده است و دو نفر از سرنشینان نیز بر اثر این تصادف مصدوم و به بیمارستان منتقل شده‌اند.

‌به دنبال انتشار این ویدئو، کلیپ مذکور برای وزیر راه و شهرسازی هم ارسال می‌شود؛ محمد اسلامی هم شب گذشته دستور پیگیری و تحقیق فوری برای صحت و سقم و بررسی جدی ابعاد رویداد و روشن شدن حقایق، همچنین برخورد با مقصران احتمالی در صورت صحت خبر را صادر کرد.‌

opal

در این راستا موضوع را از مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس جویا شدیم.

علی رضا سیاهپور ‌‌درباره این بزرگراه (شیراز-خرامه) و پیگیری دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر بررسی ابعاد حادثه تصادف محور شیراز-خرامه، اظهار داشت: در بزرگراه در حال تکمیل شیراز-خرامه، الزامات ایمنی نظیر خط‌کشی‌ها، تابلو‌های هشدار دهنده، تابلو‌های آشکارساز نقاط پرحادثه و تابلوهای محدودیت سرعت طبق آیین‌نامه نصب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس ادامه داد: با این حال، پس از دستور وزیر راه و شهرسازی صبح امروز جلسه‌ کارشناسی در اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس تشکیل شده است، ‌مجدداً در حال بررسی هستیم و راهکارها را پیش‌بینی می‌کنیم تا اگر مشکل خاصی در این مسیر بزرگراهی وجود داشته باشد، رفع کنیم. ‌

وی ‌بیان ‌کرد: تا ظهر امروز، جلسه‌ای دیگر با استاندار فارس درباره این محور مواصلاتی خواهیم داشت و پس از تکمیل بررسی‌ها و نهایی‌شدن تصمیم‌ها، ‌گزارش دقیقی در این‌باره ‌ارائه می‌‌شود.

سیاهپور درباره آشکارسازی نقاط پرحادثه در‌ بزرگراه شیراز-خرامه و به ویژه در مقطعی از مسیر که ‌جاده از چهاربانده به دوبانده تبدیل می‌شود، گفت: قبل از تبدیل جاده چهاربانده به دوبانده، تابلوهای هشدار دهنده مبنی بر اینکه مسیر از چهار خط به دو خط تبدیل می‌شود، نصب شده است، در این مسیر چهار تابلو کاهش سرعت هم از سرعت ۶۰ به ۵۰ وجود داشته است، ضمن آنکه‌ تابلوی «سبقت ممنوع» هم در محلی که جاده باریک می‌شود، طبق آیین‌نامه، نصب شده است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس درباره علت مسدود شدن بخشی از بزرگراه با موانع بتنی و هدایت مسیر به جاده مقابل (چهاربانده به دوبانده) در بزرگراه شیراز-خرامه توضیح داد: ‌جاده شیراز-خرامه‌ ۷۵ کیلومتر طول دارد که ۲۵ کیلومتر آن ‌در قالب بزرگراه در حال تکمیل است و از این میزان، ‌۱۲ کیلومتر به صورت بزرگراه زیر بار ترافیک رفته است و مابقی مسیر بزرگراه هم به دلیل عدم تکمیل انتهای مسیر،  هنوز باز نشده و مسدود است.

‌وی با بیان این که بخشی از ادامه این بزرگراه هم آسفالت شده، اما هنوز باز نشده است، گفت: انتهای مسیر بزرگراه شیراز-خرامه هنوز به صورت کامل ‌تکمیل نشده است، انتهای مسیر باید به صورت تقاطع، به بزرگراه شیراز-اصفهان متصل شود که در حال حاضر حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به محض فراهم شدن شرایط ایمنی، کل‌ مسیر بازگشایی خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس اضافه کرد: در جلسه‌ای که امروز با استانداری فارس و دیگر مسئولان خواهیم داشت، تصمیم می‌گیریم که آیا ادامه این مسیر بزرگراهی (که هنوز تکمیل نشده است) بازگشایی شود یا خیر و گزارش نهایی هم به مردم اعلام می‌کنیم.

سیاهپور بیان کرد: در جلسه‌ای که امروز برگزار می‌شود، قصور احتمالی عوامل دست‌اندرکار حتما بررسی خواهد شد و با مقصران برخورد می‌شود‌.

اقتصاد کلانمسکن
شناسه : 30912
لینک کوتاه :