وزارت راه و شهرسازی روی هوا

به گزارش جهان صنعت نیوز: ابتدای آذرماه رئیس جمهور با استعفای رستم قاسمی از وزارت راه و شهرسازی موافقت کرد. ابراهیم رئیسی در پی قبول استعفای قاسمی، شهریار افندی‌زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی را با حفظ سمت به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد.

از طرفی معاون پارلمانی رییس جمهور از مهرداد بذرپاش رئیس کنونی دیوان محاسبات کشور به عنوان گزینه بعدی برای وزارت راه و شهرسازی نام برد. طبق گفته محمد حسینی قرار بود معرفی بذرپاش به عنوان وزیر جدید راه و شهرسازی، دیروز ششم آذرماه در مجلس صورت بگیرد.

شنیده‌ها حاکی از آن هستند که رئیس جمهور از تصمیم خود برای معرفی بذرپاش به عنوان وزیر راه و شهرسازی به مجلس منصرف شده است. دیروز مجلس پس از یک هفته تعطیلی آغاز به کار کرد، اما نامه معرفی وزیر راه و شهرسازی به مجلس نرسید. این در حالی است که علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در روز دوم آذرماه اعلام کرده بود که به محض آغاز به کار مجلس، وزیر جدید راه و شهر‌سازی به مجلس پیشنهاد می‌شود. انصراف رئیسی از معرفی بذرپاش به مجلس از این موضوع حکایت دارد که دولت سیزدهم هنوز برای وزارت جدید راه و شهرسازی به جمع‌بندی و نتیجه نهایی نرسیده است. در این خصوص احتمال معرفی فرد دیگری به جای بذرپاش به مجلس وجود دارد. در حال حاضر محتمل‌ترین گزینه برای این مسند شهریار افندی‌زاده است که اکنون توسط رئیس جمهور به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب شده است. این احتمال از آن جایی تقویت می‌شود که افندی‌زاده بر خلاف بذرپاش از مجموعه وزارت راه بوده و دارای سوابقی مرتبط با این حوزه است.

انصراف ابراهیم رئیسی از معرفی بذرپاش به مجلس در حالی اتفاق افتاده است که طبق شنیده‌ها بذرپاش ملاقات‌هایی را با معاون وزیر راه داشته و در حال تهیه برنامه برای ارائه به مجلس بوده است.

آن چه که این روزها بسیار واضح و مبرهن است، بروز تزلزل در رای دولت رئیسی است؛ دولتی که ابتدا مهرداد بذرپاش را به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی معرفی کرده ولی حالا از شهریار افندی‌زاده برای تصاحب این مسند نام می‌برد. مشخص است که دولت هنوز برای معرفی وزیر پیشنهادی راه‌وشهرسازی به قطعیت نرسیده است.

شایسته است تا دولت این موضوع را مدنظر قرار دهد که ضرورت معرفی هر چه سریع‌تر وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مجلس حس می‌شود؛ وزیری که برنامه‌ای مدون، دقیق و قابل اجرا برای پیشبرد اهداف مسکنی و در راستای ساماندهی و متناسب با نیازهای بازار کشور داشته باشد.

دولت باید توجه داشته باشد که فرصت‌ها در حال از دست رفتن هستند؛ همان گونه که بیش از یک چهارم عمر دولت در کش و قوس تامین زمین، ثبت نام و دریافت آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن به باد رفت.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهمسکن
شناسه : 309332
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا