رییس جمهور: راه‌آهن همدان – سنندج با جدیت دنبال می‌شود

به گزارش جهان صنعت نیوز: حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در دیدار با اقشار مختلف مردم در سالن آزادی سنندج به روحیه ایثار و از خودگذشتگی مردم و نیروهای امنیتی در همه برهه ها اشاره کرد و اظهار داشت: دشمنان اگر نمی دانند، بدانند نسلی که امروز وجود دارد، مثل پدران و مادرانشان در برابر دشمنان ایستاده اند و می ایستند.

وی حضور خود در میان مردم سنندج را مغتنم دانست و با بیان اینکه اگر لازم باشد بارها این سفرها را تکرار خواهیم کرد تا مشکلات برطرف شود، افزود: توفیقی حاصل شد امروز در میان مردم با صفا، صمیمی، خونگرم، مجاهد و مقاوم استان کردستان و سنندج باشم.

رییس جمهور با بیان اینکه دشمنان بدانند در دل این مردم و کشور و این مرز و بوم، جایگاهی ندارند و نخواهد داشت، اضافه کرد: وجب به وجب خاک کردستان شاهد ایستادگی و مقاومت مردم این خطه در برابر دشمن است.

آیت الله رییسی کردستان را سرزمین و دیار مجاهدت های خاموش و رشادت و ایستادگی در برابر دشمن توصیف کرد و یادآور شد: کردستان از اول انقلاب شاهد ایستادگی در برابر گروه های ضد انقلاب و معاندین بوده است و دشمنان به دنبال آن بودند در این خطه کاری انجام دهند، به خیال اینکه بتوانند اینجا لانه کنند اما مردم بیدار و بابصیرت استان، آنان را ناکام گذاشتند.

وی به وقایع و اغتشاشات اخیر اشاره و تاکید کرد: دشمنان مثل همیشه در قضایای اخیر هم دچار اشتباه محاسباتی بسیار مفتضحی شدند و بار دیگر در کارنامه عملکرد خیانتکارانه شان، اشتباه محاسباتی شان ثبت شد.

رییس جمهور گفت: تصور غلط دشمنان این بود که می توانند کاری انجام دهند و با ایجاد اغتشاش و نامنی، اهداف پلیدشان را دنبال کنند، غافل از اینکه مردم شهید پرور کردستان هزاران شهید داده اند و این درخت تناوری که ریشه های بسیار عمیقی دارد، با این تکانه ها تکان نمی خورد و نمی لرزد.

آیت الله رییسی افزود: دشمنان می خواستند بار دیگر مردم را امتحان کنند و بببیند آیا می‌توان کاری کرد، در حالیکه بارها مردم به ویژه در کردستان دشمن را ناکام گذاشته و خواهند گذاشت.

وی با بیان اینکه وفاداری به نظام سیره وسلوک مردم این خطه است و در دیگر جاهای کشور نیز همینطور است، ادامه داد: دشمنان تصور می کردند با مطرح کردن مشکلات اجتماعی و اقتصادی، کشور را به اغتشاش بکشانند اما آنچه مسلم است انسجام و وحدتی است که بین مردم به ویژه سنی و شیعه در کشور و از جمله در کردستان وجود دارد.

 

ابراز خرسندی رییس جمهور به خاطر بهره مندی مردم سنندج از آب گوارا

رییس جمهور در ادامه با اشاره به بهره برداری از طرح انتقال آب سد آزاد به سنندج داشت و ضرورت تسریع در اتمام نیمه طرح های نیمه کاره دیگر گفت: با بهره برداری از این طرح که با همت وزارت و وزیر پرکار نیرو، استاندار کردستان، نماینده ولی فقیه در استان، پیگیری نمایندگان مجلس، پیمانکاران و قرارگاه خاتم الانبیا و دلسوزان به نتیجه رسید انتظار هشت ساله مردم سنندج به پایان رسید و از این جهت خرسندیم که مردم این شهر می توانند از آب گوارا بهره مند شوند.

آیت الله رییسی اضافه کرد: یکی از خواسته های مردم استان کردستان، بهره برداری از طرح راه آهن تهران – همدان – سنندج است که با جدیت دنبال می شود.

وی ادامه داد: افتتاح پروژه راه آهن همدان – سنندج، رفت و آمد را تسهیل می کند و تلاش می کنیم سریعتر به نتیجه برسد.

رییس جمهور با اشاره به بازدید چند ماه پیش خود از فرودگاه سقز اظهار داشت: کارهای عقب مانده این فرودگاه در حال انجام است، ضمن اینکه تاکید کرده ام تا اتمام این پروژه ها، پروژه جدیدی تعریف یا کلنگ زنی نشود.

 

تلاش برای پیشرفت کشور، دشمنان را غضبناک کرده است

رییس جمهور در ادامه سخنانش به اجرای طرح انتقال آب از سد آزاد به سنندج اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای این طرح در زمان کم، نشان داد می توان این روش را در دیگر نقاط کشور نیز انجام داد، جاهایی که مردم چشم انتظار اتمام سریعتر طرح ها هستند.

آیت الله رییسی، سرعت روند پیشرفت در کشور را مایه عصبانیت دشمن دانست و تاکید کرد: بگذارید دشمنان با این کینه ها بمیرند باید به آنان گفت با همین غیظ جان بدهید، چون ملت ایران از پیشرفت دست برنخواهد داشت.

وی ادامه داد: دشمنان می خواهند قطار پیشرفت کشور را از حرکت بازداند و این به اراده شما مدیران و مردم بستگی دارد تلاش کنید هیچوقت بنیاد حرکت پیشرفت کند نشود.

رییس جمهور کشورمان با بیان اینکه پیشرفت ما در حوزه علم و فناروی دشمن را غضبناک کرده است، افزود: دانشگاهیان و دانشمندان ما نه تنها در منطقه بلکه در جهان حرف اول را می زنند و این مهم، دشمن را غضبناک و خشمگین کرده است.

آیت الله رییسی ضمن اشاره به پیشرفت های هسته ای، صنایع دفاعی و علمی کشورمان و خشمگین شدن دشمن از این پیشرفت ها، یادآور شد: ارتباط ما با کشورهای دنیا و صادرات در حوزه نفتی و غیرنفتی و سهم مان در تجارت منطقه نیز باعث عصبانیت دشمن شده است.

وی بر ضرورت تلاش دانشگاهیان برای توسعه علم و فناوری بیش از گذشته تاکید کرد و گفت: مدیران و فعالان عرصه علم و دانش، باید تلاش کنند در زمینه دانش بنیان، تولید و اشتغال بیش از گذشته پیشرفت کنیم.

رییس جمهور ضمن تقدیر از استاندار کردستان و مسوولان استان به واسطه افزایش اشتغال و کاهش بیکاری در استان، اضافه کرد: جوانان و مردم باید در حوزه تولید و فناوری، تلاش شان را افزایش دهند، چرا که همین کارها و پیشرفت ها دشمن را خشمگین می کند ما می توانیم در کردستان با استفاده از همه ظرفیت ها بیکاری نداشته باشیم.

آیت الله رییسی با بیان اینکه کردستان از لحاظ کشاورزی، دامداری و تولید ظرفیت بسیار بالایی دارد، از مدیران خواست از نیروی انسانی کارآمد بومی در استان برای مدیریت استفاده کنند.

وی ادامه داد: دختران و پسران دانشگاهی، بدانند بعد از تحصیل، زمینه اشتغال و خدمت برای آنها در همین استان یا سایر نقاط کشور وجود دارد ولی تحقق این موضوع به تلاش مضاعف آنان بستگی دارد.

 

لزوم بکارگیری جوانان کارآمد بومی برای مدیریت در کردستان

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: متن کار ما خدمت رسانی مخلصانه به مردم است، کاری که امروز بسیجیان و نیروهای خدمت گزار در جای جای کشور برای خدمت به مردم انجام می دهند نمونه ای از خدمتگزاری مخلصانه است.

آیت الله رییسی ادامه داد: مدیران نباید گرفتار حاشیه ها شوند، چرا که متن و هدف اصلی خدمت گزاری و گره گشایی از کار مردم است، در این دولت، متن را هرگز از یاد نخواهیم برد.

رییس جمهور بر لزوم اتمام طرح ها در سریعترین زمان تاکید کرد و افزود: تلاش استاندار، نمایندگان مجلس و مسوولان استان باید مضاعف باشد تا طرح های نیمه تمام به ثمر برسد.

آیت الله رییسی در پایان سخنانش ضمن گرامیداشت شهدا به ویژه شهدای امنیت، اضافه کرد: خدا را به واسطه مجاهدت ها و پایمردی مردم سنندج شاکریم و امیدواریم روز به روز مسیر پیشرفت این خطه طی شود و دشمنان ناامیدتر شوند.

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 310322
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا