گران‌ترین شهرهای دنیا برای زندگی کدامند؟

جهان صنعت نیوز- هرچند سنگاپور برای هشتمین بار پیاپی در سر لیست گران ترین شهر دنیا قرار می‌گیرد با این حال،کارشناسان بر این باورند که دلیل تغییر در لیست امسال،افزایش نرخ تورم جهانی است که زندگی در برخی شهرهای دنیا را سخت تر کرده است.

براساس گزارش سی ان بی سی، بعد از این سنگاپور و نیویوک،تل آویو قرار دارند.در ادامه این لیست، شهرهای هنگ هنگ،لس انجلس، زوریخ، ژنو، سانفرانسیسکو، پاریس ،کپنهارگ و سیدنی به ترتیب در جایگاههای بعدی این فهرست گران قرار گرفته اند.

تورم بالا و قوی شدن ارزها دو عاملی است که براساس نظرسنجی ها،باعث شده که میانگین قیمت کالاها بر مبنای ارز محلی ، طی  آگوست تا سپتامبر سال جاری،۸۱ درصد رشد کند.

البته کارشناسان می گویند،اختلال در زنجیره تامین به دلیل سیاست‌های کووید صفر در چین و جنگ روسیه و اوکراین هم دیگر دلایلی هستند که تورم را در سطح جهان بالا برده اند؛ دو عاملی که باعث شده،قیمت کالاها افزایش یابد.

موضوع سومی که بر نرخ تورم جهانی دامن زده،افزایش قیمت بنزین است.قیمت بنزین نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد افزایش یافته که دلیل آن افزایش قیمت نفت است.

فدرال رزرو در سال جاری برای مقابله با تورم، نرخ بهره بانکی را ۳۷۵ واحد افزایش داد،موضوعی که باعث قوی شدن دلار شد و البته قیمت کالاها را هم گران کرد.در واقع تورم باعث شد که نیویورک به رتبه دوم جدول گران ترین شهرهای دنیا برای زندگی صعود کند.

علاوه بر نیویورک،دیگر شهرهای آمریکا هم گرفتار تورم و گرانی هزینه های زندگی شدند.لس انجلس، سانفرانسیسکو، آتلانتا، سن دیگو و بوستون از دیگر شهرهای آمریکا محسوب می شوند که امسال زندگی در آنها گران تر از سال قبل شد.

بنابراین اگر سنگاپور در این شرایط اولین شهر گران دنیا باشد،خیلی هم تعجبی ندارد. این کشور به دلیل کنترل شدید دولت بر روی شماره خودروها،بالاترین قیمت حمل و نقل را در جهان دارد.البته موفقیت سنگاپور درجذب سرمایه گذاری خارجی را نباید کتمان کرد.شهری که پوشاک،الکل و تنباکو در آن گران ترین کالاها محسوب می شوند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانخواندنیمسکن
شناسه : 310449
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا