با کاهش ۱۹ هزار واحدی شاخص؛ بورس هفته را با افت آغاز کرد

به گزارش جهان صنعت نیوز: شاخص هم‌وزن با چهار ‌هزار و ۲۵۴ واحد کاهش به ۴۱۲ هزار و ۸۳۰ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۵۳۳ واحد افت به ۲۴۵ هزار و ۸۰۷ واحد رسید.


شاخص بازار اول، ۱۵هزار و ۵۳۵ واحد و شاخص بازار دوم، ۳۳ هزار و ۶۳۶ واحد کاهش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از هفت میلیارد و ۳۷۸ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۱ هزار و ۲۷۷ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین شرکت سرمایه‌گذاری رنا (ورنا) با ۷۵ واحد، مس شهید باهنر (فباهنر) با ۴۶ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی (وپترو) با ۳۹ واحد و تولید محور خودرو (خمحور) با ۲۹ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت.

در مقابل توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۲ هزار و ۳۸۳ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۵۶۰ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با یک هزار و ۲۳۹ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۹۰۷ واحد و ایران خودرو (خودرو) با ۸۷۲ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

بر پایه این گزارش، امروز نماد ایران خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، شرکت سرمایه گذاری رنا (ورنا)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سرمایه گذاری سایپا (وساپا) و پالایش نفت اصفهان (شپنا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و ۶۷۷ میلیون برگه سهم به ارزش ۹ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۰۸ واحد کاهش داشت و به ۱۸ هزار و ۴۵۵ واحد رسید.

در این بازار بیش از سه میلیارد و ۶۹۶ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۱۴ هزار و ۳۶۰ نوبت بود.

آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، صنعتی مینو (غصینو)، پویا زرکان آق دره (فزر)، مجتمع صنعتی آرتاویل تایر (پارتا)، سیمان لار سبزوار (سزوا) و توزیع داروپخش (دتوزیع) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پالایش نفت شیراز (شراز)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پالایش نفت لاوان (شاوان) و فرابورس ایران (فرابورس) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 312879
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا