سقف‌شکنی دلار به داد بورس رسید

به گزارش جهان صنعت نیوز: دلار بازار آزاد روز گذشته با سقف‌شکنی وارد کانال ۳۷هزار تومانی شد تا بار دیگر شاهد یک رکورد تاریخی جدید برای آن باشیم.

موضوعی که بر روی سهام دلاری البته با چند روز تاخیر اثرگذار بود و بازار را تحت تاثیر قرار داد. نکته جالب توجه این بود که رشد بازار با اهرم حقیقی ها صورت گرفت. در مجموع معاملات یکشنبه، ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای سیزدهمین روز متوالی منفی شد و ۲۹ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

 بیشترین خروج پول حقیقی به سهام خودرو (شرکت ایران خودرو) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۲۵ میلیارد تومان بود. پس از خودرو، نمادهای خساپا (شرکت سایپا) و خاور (شرکت ایران خودرو دیزل) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. در سوی دیگر نمادهای شتران، شپنا، وبصادر، وتجارت و شبندر بیشترین ورود پول را داشتند.

این نشان می دهد چشم سرمایه گذاران به سهامی افتاده است که به واسطه رشد دلار سودآوری بیشتری خواهند داشت.

باید گفت که بورس تهران با چند روز تاخیر نسبت به افزایش نرخ دلار آزاد که در حال حاضر در سطوح بالایی کانال ۳۶ هزار تومانی در حال معامله است، واکنش نشان داد. در جریان معاملات روز جاری می‌توان از گروه پالایشی‌ها به عنوان لیدر نماد‌های مثبت بازار امروز نام برد. نمادهایی نظیر شتران، شبندر و شاوان توانستند بالای سه درصد رشد برای سهامداران خود به ارمغان بیاورند. کارشناسان اعتقاد دارند شروع رشد در پالایشی‌ها به سایه افزایش نرخ کامودیتی‌ها در بازار جهانی صورت گرفته است.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی نیز حکایت از توقف موقت خروج سرمایه این افراد از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه خبر از ورود ۲۶ میلیاردی پول افراد حقیقی به بورس می‌دهد. خبر مثبتی که کمی از ناامیدی اهالی بازار نسبت به آینده کاست. همچنین ۳۳۱ نماد مثبت و ۲۸۵ نماد منفی تابلوی معاملاتی امروز بورس نشان از تعادل در بازار امروز دارد؛ وجود ۷۸ نماد در صف خرید در حالی که ۳۲ نماد در صف فروش قرار داشتند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه

شناسه : 313284
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا