عضو هیات رئیسه مجلس؛ بدون برنامه هفتم توسعه بودجه ۱۴۰۲ بررسی نمی‌شود

به گزارش جهان صنعت نیوز: حسینعلی حاجی‌دلیگانی اظهار کرد: طبق ماده ۱۸۰ آیین‌نامه داخلی مجلس قرائت و بررسی شد که طبق آن دولت موظف است که تا پایان خرداد ماه سال پایانی برنامه پنجم توسعه، لایحه توسعه بعدی را تقدیم مجلس کند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه سال ۱۴۰۰ سال پایانی برنامه پنج ساله ششم بود و با توجه به تمدید یک ساله آن طبیعتا دولت باید تا خرداد امسال یعنی ۶ ماه پیش، لایحه برنامه هفتم توسعه را به مجلس ارائه می‌کرد.

عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه بیشتر مباحث مطرح شده در نشست هیات رییسه این بود که مجلس باید به قانون عمل کند، ادامه داد: صراحت قانون این است که اول برنامه و بعد لایحه بودجه به مجلس ارسال شود لذا دولت باید لایحه برنامه را به مجلس ارائه دهد و نکته بعدی این بود که بدون برنامه نمی‌شود لایحه بودجه ۱۴۰۲ را رسیدگی کرد.

حاجی‌دلیگانی اظهار کرد: رییس جمهور هم به عنوان یک حقوقدان به اجرای قانون تاکید دارد بنابراین هیات رییسه و نمایندگان هم بر اجرای قانون مصر هستند که قانون موجود اجرا شود.

وی با تاکید بر اینکه جمعبندی جلسه هیات رییسه این بود که قانون ملاک عمل ما است، گفت: دولت باید اول لایحه برنامه را به مجلس ارائه دهد و با توجه به استقرار دولت از شهریور ماه سال گذشته و تمدید یک ساله برنامه ششم توسعه، دولت به میزان کافی فرصت داشته تا برنامه را تهیه و تدوین کند.

عضو هیات رییسه مجلس تاکید کرد: نکته دیگری که وجود دارد این است که موضوع اولویت لایحه برنامه در تذکرات، مذاکرات و مکتوبات مجلس و دولت نیز تاکید شده است.

منبع: تسنیم

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 313462
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا