تغییر معادلات جنگ در اوکراین/یکشنبه سیاه واگنرها در لوهانسک

به گزارش جهان صنعت نیوز: گفتنی است گروه واگنر یک نیروی نظامی منتسب به روسیه است که در جنگ‌های نیابتی شرکت می‌کنند. این گروه تحت کنترل یوگنی پریگوژین، متحد نزدیک ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است که اولین دفتر رسمی خود را در شهر سن‌پترزبورگ در اوایل ماه گذشته میلادی افتتاح کرد.

در همین رابطه فرا رسیدن زمستان باعث شده تا معادلات جنگ در اوکراین تغییر یابد. به همین دلیل پیش از این نیز کارشناسان معتقد بودند به احتمال فراوان رویارویی دو طرف به صورت حملات هوایی و موشکی خواهد بود. اما مساله مهم این است که اکنون اوکراینی‌ها هم به دنبال حمله موشکی به خاک روسیه هستند. چنین اقدامی در حالی از سوی اوکراین صورت گرفته که هفته قبل به نقل از پنتاگون اعلام شد که اوکراین چراغ سبز برای حمله به خاک روسیه را از آمریکا دریافت کرده است.

هر چند که تا لحظه تنظیم این گزارش میزان تلفات حمله به هتل گروه واگنر اعلام نشده، اما مقامات مطلع می‌گویند به احتمال زیاد بسیاری از کسانی که مجروح شده‌اند نیز جان خود را به واسطه کمبود امکانات پزشکی در منطقه از دست خواهند داد.

هر چند که واگنرها عمدتاً از نظامیان سابق روسی تشکیل می‌شوند اما در میان آنها افرادی با ملیت‌های مختلف نیز دیده می‌شود. به عنوان مثال همانطور که الجزیره گزارش داده است، روز گذشته جسد لمکانی نییرندا دانشجوی ۲۳ ساله زامبیایی که به عنوان واگنر در جنگ اوکراین جان خود را از دست داده بود به کشورش باز گردانده شد.

آنطور که شبکه خبری الجزیره مدعی شده، نییرندا در حال تحصیل در رشته مهندسی هسته ای در روسیه بود که در آوریل ۲۰۲۰ به جرم مواد مخدر مجرم شناخته و به ۹ سال زندان محکوم شد. او بعداً با عفو ویژه به شرط شرکت در جنگ اوکراین مورد عفو قرار گرفت و در حین جنگ کشته شد.

ماه گذشته بود که رئیس واگنر اعلام کرد که وی را از زندان به خدمت گرفته و همچنین مدعی شد که او به میل خود به جنگ اوکراین رفته است.

 

 

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 313603
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا