میان سوریه و عمان صورت گرفت

امضای توافقنامه همکاری در زمینه حمل‌‌‌ و نقل هوایی

به گزارش جهان صنعت نیوز:  خبرگزاری دولتی عمان اعلام کرد که هیات‌هایی از سوریه و عمان در مسقط درباره تنظیم خدمات حمل‌‌‌ و نقل هوایی بین سازمان‌های هواپیمایی کشوری در دو کشور گفت‌وگو کردند.

این منبع تصریح کرد که این گفت‌وگوها به امضای یادداشت تفاهم در زمینه حمل و نقل هوایی و همچنین دستیابی به توافقی برای تنظیم خدمات حمل و نقل هوایی بین دو کشور برادر منجر شد.

دولت سوریه در آگوست گذشته در ادامه ارتباطات با عمان که از سال ۲۰۱۱ با وجود قطع روابط خیلی از کشورهای عربی با دمشق، ادامه داشت، تصمیمی مبنی بر تشکیل «شورای تجاری سوریه و عمان» صادر کرد.

سلطان نشین عمان اولین کشور عربی و کشور حاشیه خلیج فارس است که پس از کاهش سطح نمایندگی خود در سوریه در سال ۲۰۱۲، سفیر خود را در اکتبر ۲۰۲۰ به دمشق بازگرداند.

آوریل گذشته بود که دولت سوریه اعلام کرد هیثم بن طارق آل سعید سلطان عمان در یک تماس تلفنی با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه درباره روابط بین دو کشور گفت‌وگو کرده و حلول ماه رمضان را به هم تبریک گفتند.

بدر البوسعیدی وزیر خارجه عمان در ژانویه گذشته در راس هیاتی رسمی به دمشق رفت و مورد استقبال گرم فیصل المقداد همتای سوری خود قرار گرفت.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن

شناسه : 314691
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا