xtrim

الزام مراجعه به نمایندگی خودرو طی پنج ماه حذف شد

به گزارش جهان صنعت نیوز: طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاونت صنایع حمل‌ونقل این وزارتخانه، با توجه به اتخاذ سیاست‌های اخیر در زمینه توسعه روش‌های فروش خودرو از قبیل طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، جایگزینی خودروی فرسوده، فروش فوری، فروش فوق‌العاده، پیش‌فروش حداکثر یک‌ساله و به‌ویژه عرضه خودرو در بورس کالا که موجب تقلیل فاصله قیمت کارخانه تا بازار شده است، ضابطه الزام مراجعه مشتری به نمایندگی شرکت عرضه‌کننده خودرو حداکثر ظرف مدت پنج ماه از تاریخ تحویل و با حداقل ۱۰۰۰ کیلومتر کارکرد به منظور فعال‌سازی گارانتی را حذف کرد.

پیش از این با توجه به تصمیمات پنجاه‌ودومین نشست کمیته خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت، مشتریان حداکثر ظرف مدت پنج ماه از تاریخ تحویل و با حداقل ۱۰۰۰  کیلومتر کارکرد خودرو، برای سرویس اولیه باید به نمایندگی شرکت‌های خودروساز مراجعه می‌کردند. در غیر این صورت، شرکت‌های خودروساز مکلف به ابطال گارانتی خودروی مذکور بودند.

این شرط مراجعه به نمایندگی پس از تحویل خودرو که از همان سال ۱۳۹۹ به منظور برون‌رفت از ایجاد فضای دلالی و قیمت‌گذاری کاذب در سال ۱۳۹۹ از سوی کمیته خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت به اجرا گذاشته شده بود، در ابتدای اجرای طرح‌های فروش خودروسازان مهلتی سه‌ماهه بود و سپس در اسفندماه ۱۳۹۹، با مصوبه کمیته خودرو، این مدت مراجعه به پنج ماه افزایش یافت.

opal

حال تعلیق این الزام با هدف پرهیز از بروز اختلاف فی‌مابین اشخاصی که قبل از سررسید سرویس اولیه، نسبت به نقل‌وانتقال خودرو اقدام می‌کنند، انجام شده است.

پیرو بخشنامه جدید معاونت صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز با توجه به تغییر شرایط عرضه خودرو در ماه‌های اخیر و در راستای رفع مشکلات و کاهش شکوائیه‌های متعدد مصرف‌کنندگان خودروهای مذکور که با ابطال گارانتی مواجه شده‌اند، از شرکت‌های خودروساز خواسته است در چارچوب آیین‌نامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، سازوکار اجرایی لازم را تهیه و موضوع در اطلاعیه‌های فروش و قراردادهای تنظیمی درج کنند.

ایسنا

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 315123
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *