پیش‌بینی فرمانده اوکراینی از مرگ‌بارتر شدن جنگ

پوتین دستور بسیج میلیونی صادر می‌کند

سرلشگر آندری کووالچوک یکی از فرماندهان عالی رتبه ارتش اوکراین در مصاحبه با شبکه خبری اسکای نیوز گمانه‌زنی کرد که رئیس جمهوری روسیه فرمان بسیج میلیونی سربازان روس را صادر کند.

به گزارش جهان صنعت نیوز: آندری کووالچوک روز شنبه گفت که در این صورت نیروهای مسلح اوکراین آماده خواهند بود تا با این قوای روس مقابله کنند هر چند که به حمایت تسلیحاتی بیشتر غرب از جمله جنگ افزارهای خوشه ای نیاز خواهند داشت.

کووالچوک ۴۸ ساله که ضدحمله بزرگ پائیز در جنوب اوکراین و بازپس گیری شهر خرسون و بخش هایی از آن استان را طراحی کرد به اسکای نیوز گفت که اوکراین در جنگ پیروز خواهد شد و تمامی سرزمینش از جمله شبه جزیره کریمه را پس خواهد گرفت.

فرمانده عملیات جنوب در پاسخ به پرسشی در زمینه امکان حمله مجدد نیروهای روس از شمال، شرق و جنوب در ۲۴ فوریه (۵ اسفند) و سالگرد حمله به اوکراین، این احتمال را تایید کرد و گفت: ما چنین گزینه هایی را پیش بینی کرده و برای آنها آماده می شویم.

این ژنرال اوکراینی هشدار داد که اگر روسیه برای دومین بار تلاش کند تا باقیمانده ۳۰۰ هزار نیرویی را که تابستان بسیج کرده بود وارد نبرد کند، اوکراین در وضعیت بهتری برای دفع این حمله قرار خواهد داشت. وی همچنین گمانه زنی کرد که روسیه با توجه به رکود جنگ، دستور بسیج عمومی دهد و احتمالاً میلیون‌ها سرباز را روانه میدان نبرد کند.

وی با ابراز خوش بینی نسبت به توانایی ارتش اوکراین در مقابله با این ارتش میلیونی گفت: اگر پوتین دست به بسیج عمومی بزند، شرکای ما آماده اند تا تمامی نیرو و تجهیزات لازم برای توقف نه یک ارتش ۳۰۰ هزار نفری، بلکه یک ارتش میلیونی را در اختیار ما قرار دهند.

به گفته وی، در آن صورت جنگ افزارهای غربی باید برای مقابله با چنین وضعیتی مرگبارتر باشند.

کووالچوک گفت: ما دیگر نه تفنگ که تیربار می خواهیم. نه توپ و خمپاره که بمب خوشه ای نیاز داریم. ما هم تانک و هواپیما می خواهیم و هم پدافند هوایی قابل اعتماد که کارایی آن دست‌کم ۹۵ درصد باشد.

وی با اشاره به عملیات بازپس‌گیری بخش هایی از کرانه غربی رودخانه دنیپر در جنوب اوکراین، گفت که هدف اصلی این عملیات نابودی تمامی سربازان روس در این منطقه بود. شتاب در آغاز عملیات و کمبود مهمات موجب شد تا روس ها امکان عقب نشینی یابند و بخشی از آنان جابجا شده و در شرق اوکراین فعالیت کرده و بخشی دیگر همچنان قادر به حمله به کرانه غربی باشند. در نتیجه، این پاتک ۵۰ تا ۶۰ درصد موفق بود.

 

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 315445
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا