عملکرد ۷ ماهه بانک‌ها در پرداخت وام نشان داد؛

رشد ۳۸ درصدی تسهیلات قرض‌الحسنه

عملکرد هفت ماهه بانکها در پرداخت وام نشان می دهد که مانده تسهیلات اعطایی نسبت به اسفند سال گذشته رشد 16.5 درصدی داشته است. سهم تسهیلات قرض الحسنه از این میزان نیز 38 درصد اعلام شده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز: جدیدترین آمار عملکرد بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور در پایان مهرماه نشان می‌دهد که مانده تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات اعتباری ۴۱۲۵ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به اسفند سال گذشته که ۳۵۴۰ هزار میلیارد تومان بود، ۱۶.۵ درصد افزایش یافته است. همچنین تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰.۴ درصد از کل تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات اعتباری قرض‌الحسنه را تشکیل داده و حجم عمده عملکرد تسهیلاتی بانک‌ها مربوط به مرابحه با ۳۷.۸ درصد و فروش اقساطی با ۱۴.۲ درصد است.

در پایان اولین ماه پاییز امسال، ۴۲۸.۳ هزار میلیارد تومان از کل تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور قرض‌الحسنه بوده که این میزان نسبت به اسفند ماه سال قبل که ۳۰۹ هزار میلیارد تومان بوده، رشد ۳۸.۵ درصدی داشته است.

بررسی میزان تسهیلات پرداخت شده در بانک‌های تجاری کشور در پایان هفتمین ماه سال نشان می‌دهد که ۱۲.۸ درصد از وام‌های بانک‌های تجاری، قرض‌الحسنه بوده که با افزایش ۲۷.۸ درصدی نسبت به پایان سال قبل، از رقم ۸۶.۸ هزار میلیارد تومان به رقم ۱۱۰.۹ هزار میلیارد تومان رسیده است.

همچنین بررسی عملکرد بانک‌های تخصصی در پرداخت تسهیلات به بخش‌های مختلف در پایان مهرماه امسال نشان می‌دهد که ۵.۷ درصد تسهیلات اعطایی به میزان ۳۴.۸ هزار میلیارد تومان در قالب قرض‌الحسنه پرداخت شده که این رقم در پایان سال قبل ۲۵.۵ هزار میلیارد تومان بود که با افزایش ۳۶.۷ درصدی همراه بوده است.

در بخش بانک‌های غیردولتی و موسسات اعتباری نیز ۱۰.۶ درصد تسهیلات پرداخت شده در پایان مهرماه سال جاری به میزان ۲۸۲.۵ هزار میلیارد تومان به عنوان قرض‌الحسنه و ۴۲.۸ درصد کل اعتبارات ارائه شده به متقاضیان در بخش مرابحه به رقم ۱۱۳۵.۹ هزار میلیارد تومان بوده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان

شناسه : 315782
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا