«جهان صنعت نیوز» وعده معاون اول رييس جمهور برای ساخت مسكن را بررسی كرد

شعارهای پوپولیستی سیاستمداران

ابراهیم رئیسی پیش از انتخاب به عنوان رئیس جمهور وعده‌ای مبنی بر ساخت چهار میلیون واحد مسکونی برای ساماندهی بازار را داده بود؛ وعده‌ای که بیشتر شبیه یک شعار انتخاباتی بود و تا کنون آن گونه که انتظار می‌رفت محقق نشده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز: به تازگی نیز محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور به همین موضوع پرداخت و گفت: آمادگی داریم مردم ۴ میلیون واحد مسکن بسازند و برایشان سند صادر کنیم.
 
در همین حال علیرضا محمدی کارشناس حوزه مسکن در گفت و گو با «جهان صنعت نیوز» گفت: وقتی در سیاست تعقلی وجود نداشته باشد، سیاستمداران مجبور به استفاده از پروپاگاندای قوی‌ای می‌شوند که در اختیار دارند. در این صورت آنها شروع به عوام فریبی و دادن شعارهای پوپولیستی می‌کنند. این دولت متاسفانه گوی سبقت را از تمامی دولت‌های پیشین ربود. روند عوام فریبی و دادن شعارهای دور از واقعیت ادامه دارد. با توجه به شرایطی که خود همین سیاستمداران ایجاد کرده‌ند، تحقق چنین وعده‌هایی بسیار دشوار است.
 
او افزود: در خصوص بسیاری از مسائل شعارهایی که داده شده به واقعیت نپیوسته است؛ موضوعی که قابل پیش‌بینی بود. چنین موضوعی با توجه به شرایط مملکت حتی نشدنی تلقی می‌شد. در مورد خودرو مدتهاست که وعده‌هایی مبنی بر حذف قرعه‌کشی و آزادسازی واردات خودرو داده شده است و با این وجود تا کنون هیچ اتفاقی رخ نداده است. در خصوص تورم، قیمت مواد غذایی و به خصوص ساخت چهار میلیون مسکن نیز به همین ترتیب است. واقعا هیچ قدمی برای تحقق این وعده برداشته نشده است.
محمدی گفت: سیاستمدارانی که اکنون در راس کار قرار دارند، تصمیم به گفتار درمانی گرفته‌اند. یعنی سعی بر آن دارند تا با تغییر دادن جملاتشان، تغییر وزیرها و دیگر مهره‌ها و همچنین تغییر آمار، کارهای پوپولیستی و شعارهای عوام فریبانه خود را توجیه کنند. یک روز وزیری را خلع و وزیر دیگری را به جای او می‌گذارند.
 
کارشناس حوزه مسکن افزود: وزیر پیشین قدم به قدم از شعارهایش عقب نشینی کرده بود. وزیر جدید نیز در جلسه رای اعتمادش این شعار را از بیخ و بن زد و گفت ساخت چهار میلیون مسکن با شرایط موجود در مملکت ناسازگار بوده و امکان‌پذیر نیست. حال محمد مخبر آمده و مسئله ساخت مسکن توسط مردم را مطرح کرده است.
 
محمدی بیان کرد: هنگامی که عدم تعقل به نهایت خودش می‌رسد، شنیدن چنین حرف‌هایی از سیاستمداران بعید نیست.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهمسکن

شناسه : 315829
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا