وال استریت ژورنال گزارش داد

صدای پای داعش در عراق

روزنامه وال استریت ژورنال درباره بازگشت مجدد داعش به عراق هشدار داد. این روزنامه در گزارشی اعلام کرد، در صورتی که فوراً برای از بین بردن بقایای داعش به طور کامل اقدامی اتخاذ نشود عملیات تروریستی که ظرف دو هفته گذشته در عراق رخ داده مقدمه‌ای برای عملیاتی بزرگ‌تر در آینده نزدیک خواهد بود.

به گزارش جهان صنعت نیوز:  داعش در حال حاضر می‌خواهد از زندانیان فراری از زندان‌های سوریه برای از سرگیری فعالیت خود در عراق استفاده کند. در واقع این گروه قصد دارد به زندان‌هایی که اعضای این گروه در آنجا هستند حمله کرده و آنها را آزاد کند تا بتواند مجددا فعالیت‌های خود را در عراق شروع کند. پیش از این نیز رسانه‌ها از تصمیم ترکیه برای آزادی زندانیان داعش از زندان‌ها در سوریه از طریق عملیات زمینی خود در این کشور خبر دادند.

روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کرد، مقامات عراقی باید فورا جهت ممانعت از نفوذ اعضای داعش از سوریه به عراق برای تقویت باندهای زیرزمینی‌شان اقدامی اتخاذ کنند. داعش ظرف یک هفته گذشت سه حمله را انجام داد و در صورتی که مقامات عراقی اقدام جدی را اتخاذ نکنند این حملات در آینده گسترده‌تر خواهد شد.

در همین رابطه هفته گذشته شاهد بودیم که گروه تروریستی داعش با انجام حمله‌ای در شمال عراق ۹ افسر پلیس را کشت؛ حمله‌ای که در کرکوک عراق به وقوع پیوست و به گفته کارشناسان یکی از مرگبارترین حملات طی ماه‌های اخیر در عراق بوده است.

به گزارش فرانس‌۲۴، این گروه در بیانیه ای در تلگرام اعلام کرد که جنگجویان داعش به در مسیر یک گشت پلیس بمب انفجاری را منفجر کرده و سپس با مسلسل و نارنجک دستی به آنها حمله کردند» در این راستا، یک افسر پلیس فدرال که خواست نامش فاش نشود، گفت که انفجار بمب به خودرویی که اعضای پلیس فدرال عراق را در نزدیکی روستای شلال المطر حمل می کرد، برخورد کرد.

از سوی دیگر چهارشنبه هفته گذشته نیز سه سرباز عراقی بر اثر انفجار یک بمب در حین عبور خودروی گشتی آنها از مزارعی در طارمیه در حدود ۳۰ کیلومتری شمال بغداد کشته و سه سرباز دیگر زخمی شدند. این در حالی ست که طارمیه یکی از کانون‌ها داعش در عراق به شمار می‌رود و گفته می‌شود که هسته‌های مخفی این گروه در این منطقه حضور دارند.

 

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 316696
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا