اجرای مالیات بر عایدی سرمایه از ورود نقدینگی به بازارهای غیرمولد جلوگیری می‌کند

کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه اجرای مالیات بر عایدی سرمایه از ورود پول به بازارهای غیرمولد و تاثیرات منفی در این بازارها جلوگیری می‌کند، گفت: طرح مالیات بر عایدی سرمایه باید ابرثروتمندان را هدف قرار دهد تا جلوی فرار مالیاتی آنها گرفته شده و یا به حداقل برسد.

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «مرتضی افقه» در خصوص معطل ماندن طرح مالیات عایدی بر سرمایه در مجلس، اظهار داشت: اگر مجلس این طرح را تصویب کند و دولت بتواند مالیات را از ابر ثروتمندان و ثروتمندان بگیرد، این طرح می‌تواند کارساز و تاثیر گذار باشد.

وی با تاکید بر ضرورت برطرف شدن زمینه‌های فساد، افزود: طرح مالیات بر عایدی سرمایه باعث می‌شود تا پول‌های ابر ثروتمندان به دیگر بازارها (غیر مولد) سرازیر نشود و تاثیرات منفی خود را بر جای نگذارند.

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: اهداف دولت به شرطی در این طرح محقق می‌شود که ثروتمندان هدف قرار گرفته و افراد ضعیف متاثر از این مساله نشوند، چراکه در این صورت طرح به انحراف کشیده خواهد شد.

افقه ادامه داد: مالیات یک کارکرد دوگانه دارد؛ یکی اینکه دولت با آن سیاست‌های مالی خود را در مواجهه با بحران‌های رکود و تورم اجرا می‌کند و دیگری هم برای کسب درآمد در ازای خدماتی است که ارائه می‌دهد.

وی از احتمال وجود مقاومت‌هایی برای تصویب و اجرایی شدن طرح مالیات بر عایدی سرمایه خبر می‌دهد و گفت: اگر موارد اجرایی در این طرح به درستی تشخیص داده نشود، ابر ثروتمندان راه‌های گریز از مالیات را یاد می‌گیرند و آنهایی که طبقات پایین‌تر هستند مورد اصابت قرار می‌گیرند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 316725
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا