یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تشریح کرد؛

آخرین وضعیت بودجه سال ۱۴۰۲

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در مورد بودجه سال ۱۴۰۲ توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز: یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز دولت به مجلس اطلاعی نداده که می‌خواهد اول لایحه برنامه هفتم یا لایحه بودجه ۱۴۰۲ و یا همزمان هر دو لایحه را تقدیم کند؛ ما منتظر تصمیم دولت هستیم.

احمد نادری درباره آخرین وضعیت ارائه لوایح برنامه هفتم و بودجه ۱۴۰۲ گفت: اختلاف نظری بین دولت ‌مجلس وجود داشت مبنی بر اینکه باید طبق آیین نامه داخلی مجلس اول لایحه برنامه هفتم ارائه شده و بر اساس آن لایحه بودجه سال آینده تقدیم شود.

وی ادامه داد: در مقابل نظر دولت این است که ابتدا لایحه بودجه ۱۴۰۲ را تقدیم مجلس کرده و قانون برنامه ششم یک سال دیگر تمدید شود منتها این موضوع خلاف آیین نامه داخلی مجلس است.

این عضو هیات رییسه مجلس اضافه کرد: بر این اساس بحث ها و رفت و آمدهای زیادی بین دولت و مجلس صورت گرفت؛ آخرین وضعیت این است که همزمانی بین بودجه و برنامه داشته باشیم اما هنوز هم مشخص نیست و قطعی نشده و ما نظر دولت را نمی دانیم.

وی افرود: طبق اطلاعم هنوز دولت نتوانسته به صورت ریز برنامه هفتم را آماده کند و در تدوین بودجه جلوتر است؛ هنوز دولت به مجلس اطلاعی نداده که می خواهد اول برنامه یا بودجه و یا همزمان هر دو لایحه را تقدیم کند؛ ما منتظر تصمیم دولت هستیم.

نادری با بیان اینکه امکان بررسی همزمان لوایح برنامه و بودجه در مجلس وجود دارد، گفت: در این شرایط برای بررسی همزمان مقداری تقدم و تاخر خواهیم داشت مثلا اول احکام کلی را تصویب کرده و بعد وارد بررسی جزییات شویم. برای این کار می توانیم دو کمیسیون تلفیق بودجه و برنامه تشکیل دهیم./ایسنا

اقتصاد کلان

شناسه : 317235
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا