بر اساس اظهارات سخنگوی وزارت صمت؛

قرعه کشی ایران خودرو و سایپا تعطیل شد

همزمان با افزایش عرضه خودرو در بورس کالا، فروش‌های فوری خودروسازان نیز کم شده است. آنگونه که از صحبت های سخنگوی وزارت صمت به نظر می رسد، باید قرعه کشی ایران خودرو و سایپا را برای متقاضیان عادی تمام شده بدانیم.

به گزارش جهان صنعت نیوز؛ به نظر می رسد که پس از مدت‌ها کشمکش میان بورس کالا، وزارت صمت و خودروسازان بالاخره، عرضه خودرو در بورس کالا با شتاب بیش‌تری در حال انجام است. موضوعی که به نظر می رسد با کاهش زیان خودروسازان و البته تعدیل قیمت گذاری دستوری همراه باشد. البته در این شرایط به نظر می رسد که باید با قرعه کشی ایران خودرو و سایپا هم خداحافظی کرد.

در حالی که شاهد افزایش عرضه خودرو در بورس کالا هستیم، فروش‌ فوری ایران خودرو و سایپا نیز کم تر شده است. حالا امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت پایان یافتن قرعه کشی خودرویی برای متقاضیان عادی را تایید کرد.

سخنگوی وزارت صمت بیان کرد که از مجموع تولیدات خودروسازان، ۳۰ درصد در بورس کالا عرضه می شود. همچنین ۲۰ درصد تولیدات خودروسازان نیز به دارندگان خودروهای فرسوده و ۵۰ درصد به طرح جوانی جمعیت تخصیص داده می شود.

با توجه به این اظهار نظر متقاضیان عادی که اتفاقا بیش‌ترین سهم را در میان متقاضیان قرعه کشی ایران خودرو و سایپا داشتند، دیگر امکان خرید در سامانه فروش خودروسازان را ندارند و باید رهسپار بورس کالا شوند.

قابل ذکر است که بر اساس اطلاعیه منتشر شده در بورس کالا، مرحله بعدی عرضه خودرو به لاماری ایما تعلق دارد و روز دوشنبه هفته آینده ۵۰۲ دستگاه از این خودرو در عرضه می شود. به این ترتیب ۲۵۱ دستگاه لاماری ایما مشکی و ۲۵۱ دستگاه لاماری ایما سفید روز ۱۲ دی با قیمت پایه ۹۸۱ میلیون تومان روی تابلو می رود.

امروز هم ( دوشنبه ۵ دی ماه) ۵۰۶ دستگاه خودرو دیگنیتی پرستیژ با قیمت پایه ۹۹۷ میلیون تومان می شود که تا لحظه نگارش این گزارش، ۱۲۷ دستگاه از این خودرو با رنگ مشکی و تریم قرمز با قیمت یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان فروخته شد.

اخبار برگزیدهخودروصنعت و معدن

شناسه : 317393
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا