رئیس مرکز بهداشت خوزستان عنوان کرد؛

کرونا دوباره دردسرساز شد/گسترش شیوع کرونا در کشور

با اینکه آمار مبتلایان به کرونا و آنفلوانزا نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش داشته است اما با توجه به پیش‌بینی‌هایی که توسط مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت صورت گرفته ، احتمالاً در بهمن و اسفند ماه سال جاری با موج جدیدی از مبتلایان به کووید ۱۹ در کشور مواجه خواهیم شد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: با توجه به موارد ابتلاء به کرونا در برخی نواحی جهان از جمله کشورهای آسیای شرقی و جنوب شرقی، این موج به کشور خواهد رسید.


پژمان بختیاری‌نیا در خصوص آخرین وضعیت کرونایی در استان خوزستان اظهار کرد: احتمالاً در بهمن و اسفند ماه سال جاری با موج جدیدی از مبتلایان به کووید ۱۹ در کشور از جمله در استان خوزستان مواجه خواهیم بود.

وی ادامه داد: دلیل این موضوع، افزایش قابل توجه موارد ابتلاء به کرونا در برخی نواحی جهان از جمله کشورهای آسیای شرقی و جنوب شرقی، تعدادی از کشورهای اروپایی به خصوص اروپای شرقی، قاره آمریکا و بالا رفتن آمار مرگ‌ومیر در این مناطق است.

بختیاری‌نیا با اشاره به رسیدن موج جدید این پاندومی به کشور ما عنوان کرد: این موج به منطقه مدیترانه شرقی که کشور ما در آن قرار دارد، خواهد رسید و از این رو دانشگاه علوم پزشکی اهواز و سایر دستگاه‌های اجرایی که نقش بسیار مهمی در کنترل بیماری دارند باید همچنان آمادگی خود را برای مقابله با پاندومی کرونا حفظ کنند.

اهمیت بالای واکسیناسیون در پیشگیری

وی با تاکید بر رعایت جدی و صحیح دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: استفاده از ماسک در فضاهای سربسته به خصوص در مراکز پرتجمع مثل کلاس‌های درس دانش‌آموزی، کلاس‌های درس دانشجویی، محیط‌های اداری، رعایت فاصله ایمن، تهویه فضاهای سربسته با استفاده از سیستم تهویه مکانیکی مثل فن و یا باز و بسته کردن درب و پنجره‌ها، از مهمترین دستورالعمل‌هایی هستند که باید رعایت شوند.

بختیاری‌نیا افزود: یکی از مهمترین کارهای بسیار ساده‌ای که به منتقل نشدن بیماری کمک می‌کند، شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون و به صورت مداوم است چرا که هربار شستن فقط ۱۵ دقیقه دست‌ها را از آلودگی دور نگه می‌دارد.

وی با اشاره به اهمیت بالای واکسیناسیون در پیشگیری و کنترل بیماری یادآور شد: هر کشوری که در تزریق واکسیناسیون موفق بوده، توانسته بیماری را بهتر کنترل کند یعنی یا موارد شدید و مرگ‌ومیر آنها کم بوده یا توانسته دامنه این بیماری را در کشور جمع کند.

تزریق دُز یادآور رضایت بخش نیست

بختیاری‌نیا عنوان کرد: در کشور پوشش نوبت اول و دوم واکسیناسیون خوب بود چه در سطح کشور و چه در استان اما اقبال عمومی برای واکسن یادآور یا دوز سوم به بعد، خیلی رضایت بخش نیست.

بختیاری‌نیا تاکید کرد: افرادی که اصلاً واکسن نزده‌اند، دوره واکسیناسیون خود را شروع کنند و کسانی که واکسن تزریق کرده‌اند و از تزریق آخرین دوز آنها ۶ ماه یا بیشتر گذشته است باید برای دریافت دوز یادآور به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی گفت: افراد سالمند و دارای بیماری زمینه‌ای باید علاوه بر رعایت احتیاط و اصول بهداشتی حتماً دوزهای واکسن خود را تزریق کنند که از ابتلاء به بیماری در امان باشند.

 

 

عمومی
شناسه : 317564
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا