رییس سازمان سنجش؛

امتحانات پایان ترم کی برگزار می شود؟

زارعی، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش نحوه‌ی برگزاری امتحانات نیم سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ را تشریح کرد

به گزارش جهان صنعت نیوز زارعی در رابطه با زمان برگزاری امتحانات گفت: مدارس استان‌هایی که طی هفته‌های اخیر به دلیل آلودگی هوا تعطیل بوده‌اند می‌توانند با توجه به صلاح دید خود امتحانات داخلی عقب بیاندازند.

وی در ادامه گفت: این تصمیم استانی است و استان‌ها می‌توانند تا ده رو امتحانات را عقب بیاندازند؛ یعنی امتحانات بجای یکم دی‌ماه، دهم دی‌ماه شروع شوند.

وی افزود: تصمیم گیری زمان امتحانات مدارس تهران به شورای مدارس سپرده شده است.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: برنامه‌ریزی امتحانات دوره‌ی ابتدایی توسط مدرسه انجام می‌گیرد و از همین رو مدرسه تصمیم می‌گیرد چه زمانی امتحانات را برگزار کند.

زارعی همچنین در رابطه با امتحانات سراسری گفت: برنامه ریزی امتحانات نهایی از سوم تا بیست و ششم دی‌ماه است.

وی خاطر نشان کرد: دانش‌آموزانی که درسی را مردود شده بودند، کسانی که قصد ترمیم نمره داشتند و همچنین افرادی که برای ایجاد سابقه تحصیلی اقدام کرده بودند باید در امتحانات نهایی دی‌ماه شرکت می‌کردند.

وی در ادامه گفت: تاریخ برگزاری امتحانات نهایی تغییری نکرده و طبق برنامه ریزی از سوم دی شروع شده است.

زارعی در رابطه با مسئله‌ی نظارت بر امتحانات خاطر نشان کرد: امسال تصمیم بر این شده است که نظارت بر امتحانات به صورت متمرکز توسط مدیریت واحد ارزیابی عملکرد با همکاری مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش وپرورش و معاونین آموزشی انجام شود./ دانشجو

عمومیگفت‌وگو
شناسه : 317788
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا