تهرانی ها بالاترین تورم ماهانه را ثبت کردند؛

سیستان و بلوچستان رکورددار تورم شد

نگاهی به آخرین گزارش مرکز آمار از تغییرات شاخص قیمت مصرف کننده نشان می‌دهد که خانوارهای تهرانی بیش‌ ترین تورم ماهانه را در آخرین ماه پاییز ثبت کردند. همچنین تورم نقطه به نقطه در سیستان و بلوچستان در این ماه حدود ۱۳ درصد بالاتر از میانگین کل کشور قرار گرفته است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، بر اساس آخرین داده های منتشر شده از سوی مرکز آمار، در آذر ماه امسال، خانوارهای تهرانی با ۲.۹ درصد بیش‌ترین و استان کرمان با ۰.۴ درصد کم‌ترین تورم ماهانه آذر را تجربه کرد. به طور کلی تورم ماهانه خانوارهای کل کشور در آخرین ماه پاییز برابر با ۱.۹ درصد بود.

همچنین در حالی تورم ماهانه برای کل خانوارهای شهری در آذر، ۲.۱ درصد گزارش شده بود که استان خراسان شمالی با ۳ درصد بالاترین رقم را میان خانوارهای شهری تجربه کرد. این رقم برای خانوارهای شهری استان کرمان نیز با ۰.۴ درصد گزارش شده است که کم ترین میزان میان خانوارهای شهری محسوب می شود.

خانوارهای روستایی استان تهران نیز با ثبت تورم ماهانه ۲.۶ درصدی از این حیث میان خانوارهای روستایی کشور رکورددار محسوب می شوند. در نقطه مقابل خانوارهای روستایی خوزستان در آذر ماه با تورم ماهانه منفی همراه بودند. روستانشینان خوزستان در آخرین ماه پاییز، تورم منفی ۰.۲ درصدی را ثبت کردند.

سیستان و بلوچستان، رکورددار تورم نقطه به نقطه شد

استان سیستان و بلوچستان با ثبت تورم نقطه به نقطه ۶۱.۳ درصدی، بالاترین رقم را از این حیث در میان استان‌های کشور داشت. این در حالی است که تورم نقطه به نقطه کل خانوارهای کشور در آذر ماه برابر با ۴۸.۵ درصد گزارش شده بود؛ به بیان دیگر تورم نقطه به نقطه در استان سیستان و بلوچستان حدود ۱۳ درصد بالاتر از میانگین کل کشور قرار دارد.

در نقطه مقابل استان بوشهر با تورم نقطه به نقطه ۴۰ درصدی در آذر ماه امسال، پایین ترین رقم را به نام خود ثبت کرد.

در میان خانوارهای شهری نیز، استان سیستان و بلوچستان بیش‌ترین تورم نقطه به نقطه را ثبت کرده است؛ تورم نقطه به نقطه در این استان برای خانوارهای شهری در پایان آذر برابر با ۵۶.۱ درصد گزارش شده است. این در حالی است که این رقم برای کل خانوارهای شهری کشور برابر با ۴۷.۹ درصد بوده است.

در انتهای این دسته بندی، استان بوشهر قرار دارد. خانوارهای شهری این استان در پایان آذر ماه تورم نقطه به نقطه ۳۸.۱ درصدی را تجربه کردند که کم‌ترین میزان میان خانوارهای شهری کشور محسوب می شود.

اقتصاد کلان

شناسه : 317915
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا