هشدار پلیس فتا در مورد پیامک جعلی سود سهام عدالت

در جریان پرداخت سهام عدالت به مردم، شاهد انتشار پیامی حاوی لینک بدافزار جهت دسترسی به اطلاعات کارت بانکی و دسترسی به پیامک‌های سهامداران از سوی کلاهبرداران هستیم.  موضوعی که پلیس فتا بار دیگر در مورد آن هشدار داده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا گفت: هموطنان عزیزی که به هر دلیلی ابهام یا اعتراضی نسبت به سهام عدالت دارند با شماره ۱۵۶۹ اقدام به برقراری تماس کنند.

سرهنگ هادی شرکا با توجه به طرح واریز سود سهام عدالت به دارندگان سهام عدالت گفت: با توجه به عدم دارا بودن برخی از شهروندان در خصوص سهام عدالت شاهد انتشار پیامی حاوی لینک بدافزار جهت دسترسی به اطلاعات کارت بانکی و دسترسی به پیامک‌های قربانیان پیامک موصوف می‌باشیم که با استفاده ازجملاتی همچون ثبت نام سهام عدالت، چگونگی دریافت، ویرایش اطلاعات سهام داران، جاماندگان یارانه معیشتی و… نسبت به ترغیب شهروندان جهت بررسی موضوع منتشر و یا در حال انتشار است.

او  ادامه داد: ارسال پیامک‌های جعلی، ارائه لینک‌های ثبت نام، هدایت به درگاه‌های بانکی جعلی و معرفی اپلیکیشن‌ها مختلف توسط مجرمان سایبری در چنین مواقعی گسترش یافته و سودجویان فضای مجازی با مناسب دیدن شرایط نسبت به اغفال کاربران فضای مجازی دست بکار شده و با سو استفاده از شرایط موجود از عدم آگاهی شهروندان بهره برداری لازم را در جهت مقاصد شوم خود دارند و یا اصطلاحاً موج سواری می‌کنند بنابراین هموطنان باید در هنگام مواجهه با این موارد نهایت دقت و هوشیاری را داشته باشند.

مراقب سایت‌های غیر معتبر باشید

سرهنگ شرکا تاکید کرد: پیگیری اخبار از رسانه‌های جمعی و معتبر و عدم توجه به اخبار و شایعات در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌تواند امنیت کاربران در این فضای را افزایش دهد.

او  درخواست کرد: اطلاع سانی لازم و گسترده و پاسخگویی به ابهامات موجود در این طرح از قبیل نحوه دریافت سهام عدالت و یارانه، نحوه ثبت نام و ارسال اطلاعات هویتی و بانکی را در دستور کار خود قرار داده تا از هرگونه سوء استفاده احتمالی جلوگیری شود.

او می گوید: کاربران عزیز اخبار و اطلاعات مربوط به واریز هرگونه یارانه معیشتی از سوی سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها را از طریق رسانه‌های ملی و رسمی کشور پیگیری نموده و تحت تاثیر اخبار منتشر شده در فضای مجازی و سایت‌های غیر معتبر قرار نگیرند، لازم به ذکر می‌باشد هموطنان عزیزی که به هر دلیلی ابهام یا اعتراضی نسبت به سهام عدالت دارند با سامانه سجام www.sejam.ir  و یا شماره تماس ۱۵۶۹ اقدام به برقراری تماس کنند.

 

عمومی
شناسه : 318157
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا