سخنگوی وزارت بهداشت؛

با موج جدید کرونا مقابله میکنیم

پدرام پاک آیین با اعلام این مطلب، اظهار داشت: چنانچه زیرسویه BQ.۱ در ایران شناسایی شود، به احتمال قوی شاهد موج هشتم کرونا در کشور خواهیم بود؛ هر چند ممکن است رفتار این زیرسویه شدید یا عینا مشابه رفتاری که در سایر نقاط دنیا داشته، نباشد.

به گزارش جهان صنعت نیوز وی افزود: در حال حاضر دو زیر سویه BA.۵ و BQ.۱ با قابلیت انتقال بالایی که دارند، مسئول موارد ابتلا در بیش از ۷۰ درصد مبتلایان در آمریکا هستند؛ این زیرسویه‌ها علائم خفیفی شبیه سرماخوردگی ایجاد می‌کنند که مشابه سایر علائمی است که در زیر سویه‌های مختلف اُمیکرون نیز دیده شده است.


دستیار رسانه‌ای وزیر بهداشت یکی از دلایلی که ورود موج کرونا به ایران تقویت می‌کند را سفر‌های اتباع ایرانی مقیم غرب کره زمین همزمان با سال نو میلادی به کشور دانست و گفت: تحقیقاتی که درباره بار بیماری‌ها در جهان شده، آمادگی برای ورود زیر سویه جدید اُمیکرون به کشور را توصیه می‌کند.

پاک آیین خاطرنشان کرد: در ایران مراجعین سرپایی بیمارستانی کووید ۱۹ در هفته اخیر نسبت به هفته قبل تقریبا ۹ درصد و مراجعین بستری در هفته اخیر نسبت به هفته قبل، تقریبا ۶.۶ درصد کاهش یافته است./ دانشجو

عمومی
شناسه : 318188
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا