نگاهی به هشت خودروساز برتر اروپایی؛

بازار خودرو در تسخیر ژرمن ‌ها

بررسی ارزش بازار خودروسازان بزرگ اروپایی نشان می‌دهد بر اساس داده‌های منتشر شده فولکس واگن با ارزش بازار 103 میلیارد دلار بزرگترین خودروساز اروپایی باقی مانده است. در واقع همانطور که نمودارها نشان می دهد، فولکس‌واگن با وجود از دست دادن حدود 40 میلیارد دلار ارزش بازار در مقایسه با نوامبر ۲۰۲۱، همچنان توانسته است برتری خود را نسبت به مرسدس بنز ۱۰ میلیارد دلار بهبود ببخشد.

به گزارش جهان صنعت نیوز: به گزارش statista فولکس واگن در سال ۲۰۲۲ نه تنها سود خود را دو برابر کرده و به ۲۰ میلیارد دلار رسانده، بلکه به طور خاص در بخش حمل و نقل الکترونیکی پیشرفت قابل توجهی داشته و به تامین کننده اصلی خودروهای الکتریکی در اروپا تبدیل شده است. در واقع این شرکت پس از تسلا به عنوان دومین تولیدکننده و فروشنده خودروهای برقی در جهان شناخته می‌شود.

از سوی دیگر رده‌ها دوم و سوم بازار اروپا باز هم متعلق به دو شرکت آلمانی دیگر یعنی بنز و بی‌ام‌و است. البته جدیدترین خودروساز اضافه شده به لیست شرکت ولوو سوئدی است که در اکتبر سال گذشته میلادی سهام خود را با قیمت اولیه ۶.۲ دلار عرضه کرده و در روز اول ارزش سهامش بیش از ۲۲ درصد افزایش یافت. در این میان ولوو تاکید کرده که تا سال ۲۰۳۰ میلادی تمامی محصولاتش برقی خواهد شد.

همانطور که در بالا اشاره شد مقام اول تا سوم خودروسازان اروپایی از نظر ارزش بازار متعلق به فولکس‌واگن، بنز و بی‌ام‌و بوده و پس از آنها استلانتیس هلند با ارزش بازار ۴۸.۵ میلیارد دلار در جایگاه چهارم قرار دارد. جایگاه پنجم تا هشتم نیز به ترتیب متعلق به فراری، پورشه، ولوو و آریوال انگلیس است. در همین رابطه بررسی ارزش بازار نشان می دهد که از میان هشت خودروساز برتر اروپایی، نیمی از انها متعلق به آلمان است.

طبق آماری که سازمان تجاری آلمان اعلام کرده، در سال گذشته میلادی تقریباً ۵۸ میلیون دستگاه خودروی سواری توسط این کشور فروخته شده که دو میلیون بیشتر از سال قبل یعنی سال ۲۰۲۰ است. علاوه بر این مانند سال قبل، چین با حدود ۲۱ میلیون خودرو در سال به عنوان بزرگترین بازار شناخته شده و پس از آن ایالات متحده با حدود ۱۵ میلیون خودرو و اروپا با حدود ۱۲ میلیون خودروی سواری جدید در مکان‌های بعدی قرار دارند.

اخبار برگزیدهخودرو
شناسه : 318518
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا