سویه جدید کرونا؛

ثبت اولین مورد ابتلا به سویه جدید کرونا در هند

اولین مورد ابتلا به سویه جدید کرونا در هند مورد تایید قرار گرفت.

به گزارش جهان صنعت نیوز، هند اولین مورد سویه جدید کرونا که امیکرون XBB.۱.۵ نام دارد را در ایالت گجرات تایید کرده است.

این سویه جدید را دانشمندان بین المللی آن را به دلیل افزایش موارد کووید و بستری شدن در بیمارستان در نیویورک معرفی کرده اند. XBB خود یک نوترکیب از دو زیر گونه مختلف امیکرون است.

با شناسایی اولین مورد سویه جدید کرونا، مقامات بهداشت عمومی ایالت ماهاراشترا اکنون بر عدم اجازه ورود آن به این ایالت به دلیل نزدیکی آن به گجرات متمرکز شده اند.

به گزارش ایرنا، در سال‌های گذشته همه گیری کرونا در هند با سختگیری شدید مدیریت شد با این حال بحران‌های بسیاری نیز در جامعه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفری هند ایجاد شد.

هند دومین کشور از لحاظ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و سومین کشور از لحاظ مرگ میر بر اثر کرونا در جهان، به شمار می‌آید، در حالی که در آغاز نسبت به سایر کشورها دیرتر با همه‌گیری کرونا مواجه شد اما موجی سهمگین از بیماران و جانباختگان در این کشور به ثبت رسید. هند پس از آمریکا بیشترین آمار مبتلایان را داشته و از لحاظ مرگ و میر نیز پس از آمریکا و برزیل در جایگاه سوم قرار می‌گیرد.

بررسی‌های محققان همه‌گیری هند نشان می‌دهد حدود ۲۷۱ میلیون نفر از مردم هند به کرونا مبتلا شده‌اند که این شامل یک‌پنجم جمعیت این کشور می‌شود./ایرنا

عمومی
شناسه : 318855
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا