شبکه خبری بلومبرگ؛

ایلان ماسک در سال گذشته ۲۰۰ میلیارد دلار ضرر کرده است

شبکه خبری بلومبرگ با استناد به محاسبات شاخص میلیاردرهای خود گزارش داد که ایلان ماسک، مالک شرکت‌های آمریکایی تسلا و توییتر، در سال گذشته حدود ۲۰۰ میلیارد دلار ضرر کرده و اولین کسی است که این مقدار پول را از دست داده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز:  شبکه خبری بلومبرگ روز شنبه با استناد به محاسبات شاخص میلیاردرهای خود گزارش داد که ایلان ماسک، مالک شرکت‌های آمریکایی تسلا و توییتر، در سال گذشته حدود ۲۰۰ میلیارد دلار ضرر کرده و اولین کسی است که این مقدار پول را از دست داده است.

بر اساس این گزارش، پس از اینکه ارزش بازار تسلا در اواخر سال گذشته به یک تریلیون دلار رسید، ماسک دارایی خالص ۳۴۰ میلیارد دلاری را در اختیار داشت. با این حال، ثروت وی اکنون ۱۳۷ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

تحلیلگران می گویند این ضررها به عملکرد ضعیف سهام تسلا نسبت داده می شود که در سال جاری میلادی ۶۵ درصد سقوط کرد و در هفته‌های پس از خرید توییتر توسط ماسک، نزول آن تشدید شد.

ماسک به منظور کمک به پوشش هزینه خرید این پلتفرم رسانه اجتماعی، سهام تسلا را فروخت که منجر به اتهاماتی از سوی سرمایه‌گذاران مبنی بر اولویت دادن وی به توییتر بر تسلا شده است.

با این حال، این میلیاردر آمریکایی بارها نگرانی‌ها در مورد این شرکت خودروسازی را رد کرده و در اوایل ماه جاری میلاید در توییتر مدعی شد که «بهتر از همیشه عمل می‌کند».

بر اساس این گزارش، سقوط شدید سهام تسلا در حال حاضر باعث شده تا ماسک عنوان ثروتمندترین مرد جهان را از دست بدهد. اوایل ماه جاری میلادی، این عنوان به برنارد آرنو، سرمایه دار فرانسوی، مالک مجموعه کالاهای لوکس LVMH رسید.

دانش و فناوری
شناسه : 319038
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا