تا پایان آذر 1401؛

کاهش وزنی واردات نهاده های دامی به ۲۶ درصد رسید

تا پایان آذر ماه 1401، 9 میلیون و 911 هزار و 426 تن نهاده دامی وارد کشور شد که در مقایسه با واردات 13 میلیون و 371 هزار و 99 تنی این کالا در دوره مشابه سال گذشته کاهش 26 درصدی را نشان می دهد.

به گزارش جهان صنعت نیوز:  به نقل از روابط عمومی اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام وطیور ایران (اوندا)، ارزش واردات نهاده های دامی تا پایان پائیز ۱۴۰۱، چهار میلیارد و ۸۱۴ میلیون و۶۷۱ هزار و ۷۳۴ دلار بوده است که در مقایسه با ارزش ۵ میلیارد و ۴۶۶ میلیون و ۲۲۳ هزار و ۳۷۳ دلاری واردات نهاده های دامی تا پایان آذر سال گذشته کاهش ۱۲ درصدی را تجربه کرده است.
 
گفتنی است؛ تا پایان آذر سالجاری ۶ میلیون و ۴۵ هزار و ۹۱ تن ذرت، یک میلیون و ۲۷۶ هزار و ۱۵۷ تن جو، ۷۳۴ هزار و ۵۳۲ تن کنجاله سویا و یک میلیون و ۸۵۵ هزار و ۶۴۶ تن دانه سویا وارد کشور شده است که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی به ترتیب ۱۲ درصد، ۵۲ درصد،  ۶۳ درصد و یک درصد کاهش را تجربه کرده است.
 
براساس این گزارش، واردات ذرت، جو، کنجاله سویا و دانه سویا به لحاظ ارزشی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ترتیب مثبت سه درصد، منفی ۳۵ درصد، منفی ۵۹ درصد و مثبت ۱۶ درصد بوده است.

صنعت و معدن
شناسه : 319244
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا