سردار حمید هداوند؛

باند خانوادگی مواد مخدر سرنگون شد

جانشین رئیس پلیس پایتخت از کشف نزدیک به ۴۰۰ کیلوگرم موادمخدر در جریان انجام دو ماموریت پلیسی خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز سردار حمید هداوند، با اشاره به دو ماموریت ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ و کشف ۳۹۶ کیلوگرم مخدر تریاک گفت: در پرونده نخست یک باند خانوادگی قاچاق موادمخدر منهدم شده و در جریان آن چهار نفر دستگیر و ۲۱۸ کیلوگرم تریاک کشف و ضبط شد.


وی ادامه داد:‌ رسیدگی به این پرونده در پی اقدامات اطلاعاتی پلیس بر روی عناصر تهیه و توزیع موادمخدر آغاز شد و در جریان آن اخباری در خصوص فعالیت مجرمانه اعضای یک باند خانوادگی به دست ماموران رسید و مشخص شد که اعضای این باند با مراجعه به استان‌های جنوبی کشور و با تهیه مقادیری موادمخدر قصد دارند  آن را به استان های شمالی کشور انتقال دهند.

هداوند با اشاره به اینکه  بررسی موضوع در دستور کار تیمی از ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت، افزود: با رصد تحرکات افراد شناسایی شده و تعقیب و مراقبت شبانه، مشخص شد قاچاقچیان موادمخدر با تهیه مواد مخدر در حال خروج  از شهر تهران و تردد در جاده های شمالی کشور هستند. در همین راستا نیز کنترل و تردد کلیه خودروهای خروجی تحت کنترل در آمد و ماموران موفق شدند سه دستگاه خودروی سواری  اعضای این باند خانوادگی را شناسایی و در یک عملیات پلیسی آنها را متوقف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری چهار متهم در این پرونده خبر داد و گفت:‌ این چهار نفر که اعضای باند بودند اعضای یک خانواده هستند. ماموران در بررسی از خودروهای آنان، ۲۱۸ کیلوگرم مخدر تریاک را که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در یکی از خودروها جاساز شده بود، کشف و ضبط کردند. متهمان دستگیر شده نیز پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

وی همچنین از کشف ۱۷۸ کیلوگرم مخدر تریاک از سوی ماموران پلیس پایتخت خبر داد و گفت:‌ مدتی قبل ماموران عملیات وِیژه پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند که یکی از قاچاقچیان حرفه‌ای و سابقه‌دار موادمخدر با یک دستگاه خودرو سواری اقدام به قاچاق مواد افیونی از شهرهای جنوبی کشور به سمت پایتخت کرده است که در همین راستا اقدامات خود برای دستگیری این فرد را آغاز کردند.

هداوند ادامه داد:‌ ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ ضمن رصد و پایش مسیر حرکت متهم، محدوده تردد وی را در یکی از شهرهای جنوبی استان فارس شناسایی کرده و به دنبال این موضوع پس از هماهنگی با مرجع قضائی به این محور اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی مقطعی موفق شدند، خودرو حامل تریاک را در ورودی شهر شیراز شناسایی کنند.

وی با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز میان پلیس و خودروی متهمان ماموران موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی خودرو را توقیف و راننده آن را دستگیر کنند، گفت:‌ ماموران در بازرسی از این خودرو ۱۷۸کیلو و ۳۶۰ گرم تریاک را کشف و ضبط کردند. در این خصوص یک نفر نیز دستگیر شد که این فرد برای انجام تحقیقات تکمیلی به مقر پلیس منتقل و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد./ ایسنا

عمومی
شناسه : 319341
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا