زارعی کیاپی:

تشکل‌های غیردولتی توان خرید مرغ مازاد در بازار را ندارند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: برخی از تشکل‌های غیردولتی توان حضور در بازار مرغ و صادرات این محصول را ندارند، مرغ تولیدی مازاد مرغداران متاسفانه توسط نهادها خریداری نمی‌شود در حالی که هزینه تولید هر کیلوگرم آن بیش از۴۱ هزار تومان است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، منصورعلی زارعی کیاپی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در خصوص تصمیم وزارت جهاد کشاورزی برای ورود تشکل‌ها و اتحادیه‌های غیر دولتی به خرید مرغ مازاد موجود در بازار، گفت: تصمیم اتخاذ شده برای سپردن کار به مردم و تولیدکنندگان تصمیم مناسبی است اما در صورتی امکان پذیر است که تشکل‌ها و اتحادیه‌ها توان انجام آن را داشته باشند.

نماینده مردم ساری و میان دورود با اشاره به اینکه برخی از تشکل‌های غیر دولتی توان حضور در بازار مرغ و صادرات این محصول را ندارند، ادامه داد: مرغ تولیدی مازاد مرغداران متاسفانه توسط نهادها خریداری نمی‌شود در حالی که هزینه تولید هر کیلوگرم آن بیش از۴۱ هزار تومان است.

وی با تاکید بر اینکه دولت و وزارت جهاد کشاورزی نباید به یکباره و با عجله مسئولیت خرید مرغ مازاد بازار را بر عهده تشکل های غیر دولتی قرار دهد، عنوان کرد: کسی به دنبال ساماندهی تشکل ها نبوده و آنها زیرمجموعه سازمان تعاون هستند و این سازمان به دنبال تقویت تشکل ها نیست.

زارعی کیاپی با اشاره به اینکه عدم توان تشکل‌ها و اتحادیه‌ها در زمینه خرید مرغ مازاد به زیان تولیدکنندگان و مرغداران است، افزود: متاسفانه مرغداران در حال حاضر با نگرانی اقدام به جوجه ریزی می‌کنند.

عمومی
شناسه : 319709
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا