بر اساس گزارش مرکز آمار؛

قیمت هر متر مسکن در شهر تهران به ۵۰ میلیون تومان رسید

مرکز آمار قیمت هر متر مربع خانه در شهر تهران را در آذر ماه امسال بیش از ۵۰ میلیون تومان گزارش کرده است. همچنین بر اساس این گزارش، تعداد معاملات مسکن نیز در آخرین ماه پاییز با افزایش بیش از ۲۸ درصدی نسبت به آبان همراه بوده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز: مرکز آمار در تازه‌ترین گزارش خود،‌ میانگین قیمت مسکن در شهر تهران را اعلام کرد. بر اساس این گزارش، میانگین وزنی قیمت هر مترمربع مسکن شهر تهران در آذر ماه امسال به بیش از ۵۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. این درحالی است که میانگین قیمت مسکن شهر تهران در آبان ماه حدود ۴۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان گزارش شده بود. بر این اساس، قیمت مسکن شهر تهران بر اساس میانگین وزنی در آذر ماه افزایش بیش از ۵ درصدی را تجربه کرده است.

میانگین قیمت خانه مسکونی شهر تهران بر اساس میانگین حسابی نیز در آخرین ماه پاییز حدود ۴۸ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان گزارش شده که حاکی از افزایش ۵.۳ درصدی نسبت به آبان ماه است.

بانک مرکزی نیز در ابتدای این هفته میانگین قیمت هر متر مربع خانه مسکونی شهر تهران را حدود ۴۸ میلیون تومان گزارش کرده بود.

بر اساس شاخص قیمت مسکن، تورم نقطه به نقطه مسکن شهر تهران در آذر ماه امسال به بیش از ۵۲ درصد رسیده است. این عدد به معنای افزایش ۲.۱ واحد درصدی تورم قیمت خانه در شهر تهران در مقایسه با آبان ماه است.

تعداد معاملات مسکن نیز در آذر ماه با افزایش بیش از ۲۸ درصدی نسبت به آبان ماه برابر با ۹ هزار و ۵۰۸ واحد گزارش شده است.

در میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران نیز منطقه یک با میانگین قیمت بیش از ۱۰۷ میلیون تومانی گرانترین و منطقه ۱۸ با میانگین قیمت ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی، ارزان‌ترین منطقه تهران محسوب می شود.

اخبار برگزیدهمسکن

شناسه : 319978
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *