ارائه تازه ترین تسهیلات دانشجویی به دانشجویان ایرانی خارج از کشور

سازمان امور دانشجویان اعلام کرد: بر اساس گسترش عدالت محوری و نیاز کشور به انجام طرح های تحقیقاتی در خارج از کشور دانشجویان دوره دکتری بدون هیچ محدودیتی می توانند از امتیازات در نظر گرفته شده استفاده کنند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان گفت: دانشجویان دوره دکتری در سراسر کشور در صورت نیاز به انجام طرح‌های تحقیقاتی در خارج از کشور بدون هیچ محدودیتی می‌توانند از تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی و بلیط رفت و برگشت  به کشور میزبان استفاده کنند.

محمد محمدی مسعودی بااشاره به اینکه پیش از این اعزام دانشجو بر اساس سهمیه دانشگاه‌ها بود، افزود: بر اساس رویکرد عدالت محوری و گسترش ارتباطات بین المللی با سایر دانشگاه‌های جهان (بجز رژیم صهیونیستی) این دست از دانشجویان می‌توانند با مراجعه به سایت “بورس و اعزام دانشجویان به خارج از کشور” ذیل سایت سازمان امور دانشجویان و ارائه اطلاعات لازم، متقاضی اعزام به خارج از کشور برای اجرای طرح تحقیقاتی می‌شوند.

مسعودی گفت: طرح‌های تحقیقاتی باید متناسب با نیاز کشور و منوط به تایید کمیته تخصصی باشد.

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان گفت: مبلغ یاد شده به یورو و بر اساس قیمت روز محاسبه و به پول رایج کشور پرداخت می‌شود.

مسعودی با بیان اینکه دانشجویان دوره دکتری باید دو ضامن معتبر نیز بعنوان ضمانت وام معرفی کنند، گفت: دانشجویان ۶ ماه فرصت دارند تا دوره تحقیقاتی خود را در دانشگاه‌های معتبر معرفی شده را به اتمام برسانند.  

او افزود: تنها محدودیت اعزام دانشجویان دوره دکتری به خارج از کشور اولویت طرح‌های تحقیقاتی، استفاده از تحقیق انجام شده در مراکز دانش بنیان و بخش‌های مورد نیاز کشور است.

 

عمومی

شناسه : 320446
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا