کلاهبرداری چندین میلیاردی با وعده کسب درآمد نجومی

فرمانده انتظامی گلستان از کلاهبرداری ۱۵۰ میلیارد ریالی گردانندگان یک وب سایت از شهروندان با وعده یک شبه پولدار شدن خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، سردار سعید دادگر امروز چهارشنبه ۱۴ دی در گفتگو با خبرنگاران با تشریح جزئیات دستگیری عامل کلاهبرداری اینترنتی در گلستان اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتا استان گلستان در جریان پایش های مستمر فضای مجازی به وب سایتی برخورد کردند که گردانندگان آن با انجام اقدامات فریبکارانه، شهروندان را اغفال کرده و مبالغ هنگفتی از آنان کلاهبرداری می‌کردند.


وی با بیان اینکه سودجویان سایبری از این طریق ضمن جلب اعتماد کاربران ناآگاه، تحت عنوان کسب درآمد عالی و چند برابر شدن سرمایه شهروندان را به همکاری با خود مجاب می‌کردند، تصریح کرد: این افراد با ترفندهای مختلف شهروندان را مجاب می‌کردند تا مبالغی را به حساب آنها واریز کنند.

فرمانده انتظامی استان گلستان با اشاره به کلاهبرداری ۱۵۰ میلیارد ریالی این افراد از شهروندان، افزود: گردانندگان این وب سایت که تصور نمی‌کردند روزی در چنگال قانون گرفتار شوند، با استفاده از تعداد ۲۷ کارت بانکی برای دریافت وجوه و مبالغ واریزی شهروندان مبلغی حدود ۱۵۰ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کردند.

دادگر با بیان اینکه یکی از متهمان اصلی این پرونده در یکی از استان‌های مرزی کشور فعالیت می‌کرد، تأکید کرد: با انجام تحقیقات و بررسی‌های فنی و اطلاعاتی توسط پلیس فتا استان، متهم اصلی این پرونده در یکی از استان‌های مرزی شناسایی و طی عملیاتی غافلگیرانه، دستگیر شده و تمامی تجهیزات الکترونیکی وی نیز کشف و ضبط شد.

وی متذکر شد: متهم در تحقیقات اولیه و مواجهه با مستندات پلیس، اقرار کرد که طی ۶ ماهه اخیر هزاران تراکنش با تعداد ۲۷ کارت بانکی اجاره‌ای داشته و متأسفانه شهروندان با طمع پولدار شدن یک شبه و کسب درآمد نجومی، مبلغی حدود ۱۵۰ میلیارد ریال را به حساب آنها واریز کردند.

فرمانده انتظامی استان گلستان در پایان از شهروندان خواست در فضای مجازی به راحتی به افراد اعتماد نکنند و یادآور شد: متهم این پرونده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی، تحویل مراجع قضایی شد.

 

حوادث
شناسه : 320462
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا