جلسه پروژه های پیشران اقتصاد ملی؛

مخبر در جمع مدیران عامل هلدینگ های بزرگ صنعتی چه گفت؟

هفتمین جلسه بررسی وضعیت پروژه های پیشران اقتصاد ملی امروز پنجشنبه به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار و گزارش پیشرفت دوره ۱۱ ماهه اجرایی گروه پیشرانان پیشرفت ایران ارایه و بررسی شد.

به گزارش جهان صنعت نیوز:  محمد مخبر در این جلسه که با حضور دستیار ویژه اقتصادی رئیس جمهور و مدیران عامل هلدینگ های بزرگ صنعتی، فولادی، معدنی و پتروشیمی برگزار شد، تاکید کرد: یکی از اولویت های اصلی اقتصادی دولت سیزدهم، رفع موانع و مشکلات اجرای ۴۸ طرح بزرگ پیشران اقتصاد ملی و تکمیل بهنگام آنها طبق برنامه است.


معاون اول رئیس جمهور همچنین تصریح کرد: علاوه بر اتمام طرح های نیمه تمام عمرانی و زیرساختی که از سالیان گذشته بر زمین مانده است، دولت مصمم است تا هر طرحی که عملیات اجرایی آنها آغاز می شود، تا مرحله اجرایی و عملیاتی شدن نظارت و پیگیری مستمر شود.

در این جلسه گزارش دوره ۱۱ ماه عملیات اجرایی گروه پیشرانان پیشرفت ایران ارایه و اعلام شد که ۴۸ پروژه تعریف شده در قالب پیشرانان پیشرفت ایران در این مدت علاوه بر انجام طرح های مطالعاتی و تامین منابع مالی و سرمایه گذاری، با پیگیری و نظارت های تیم اقتصادی دولت سیزدهم تنها در سه ماه گذشته به میانگین پیشرفت ۴٫۷۸ درصدی رسیده اند.

طبق این گزارش گروه فلزی – معدنی در سه ماهه گذشته از ۱۲ درصد به ۲۲ درصد و گروه پتروشیمی نیز در سه ماه گذشته از ۲٫۱ درصد به نزدیک ۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند که در ادامه عملیات اجرایی سرعت بیشتری خواهد گرفت.

در این جلسه پیشنهاداتی برای افزایش میزان پروژه ها ارائه شد که در نهایت مقرر شد پیشنهادات مذکور در کمیته ای با حضور دستیار اقتصادی رئیس جمهور بررسی شده و در صورت مناسب بودن همه شرایط اجرایی برای تصمیم گیری در جلسات بعدی ارایه گردد.

گفتنی است با حمایت دولت سیزدهم «گروه پیشرانان پیشرفت ایران» با نگاه به تولید داخل در بهمن ماه سال۱۴۰۰ عملیات اجرایی ۴۸ پروژه با ۱۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری را آغاز کردند.

اقتصاد کلان
شناسه : 320768
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا